Инфраструктурата на София не е поддържана с години

Инфраструктурата в София не е поддържана дълги години и затова сега се налагат толкова мащабни ремонти в столицата. От една страна, градската инфраструктура трябва да се развива, а от друга – да се поддържат съоръженията, уточни кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНТ.
 
Мащабна тригодишна програма за ремонт на базовата инфраструктура е започнала още през миналата година, уточни тя и допълни, че в града има съоръжения, които от построяването си не са били ремонтирани. Сред тях например е мостът при „Алея Яворов“, от който са падали отломки.
 
След завършването на ремонтите на базовата инфраструктура, тя само ще бъде поддържана. След това предстои изграждането на инфраструктурата в крайните квартали на София и в малките квартали, обеща кметът.
 
Ремонтната дейност по ключовия булевард „Цариградско шосе“, която причинява значителни затруднения за движението, ще приключи до септември. В момента над 50% от дейностите по основните трасета на булеварда са приключени, отчете Фандъкова.
 
„Трудностите при ремонтите са, че се опитваме и да ремонтираме, и да не спираме движението“, каза още тя.
Строителните дейности се контролират ежедневно с мобилна лаборатория на Агенция „Пътна инфраструктура“.
 
В следващите месеци ще започне ремонт и на още един ключов за София булевард – „Витоша“ от НДК до Южния парк. Ще бъдат полагани безшумни трамвайни релси, съобщи Фандъкова и допълни, че това е част от усилията на общината за намаляването на шумовото замърсяване в града.
 
Усилията за намаляването на замърсяването на въздуха (чрез строителството на метрото, например) също дават резултат, макар и бавно. От 2012 година досега замърсяването с азотни оксиди е намаляло наполовина, посочи кметът.
„Строителството на метрото намалява със 75 хил. тона годишно вредните емисии във въздуха“, категорична беше тя.
 
Според нея критиките, че общината обръща внимание на центъра, но не и на периферията на града, не са точни. Тя посочи, че това са предизборни коментари, целящи да разделят живеещите в града и е „любима тема на опонентите“.
 
Източник: Инвестор
Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]