На форума бяха представени и иновативни проекти, участвали в конкурса на община Виена „Златната щафета“. Сред тях и съвместен пилотен проект на общината и Австрийския институт за технологии за създаването на сензори при неправилно паркиране. Табела с мигащ сигнал показва на шофьора, дали автомобилът излиза извън очертанията на паркомястото и по този начин пречи на движението. Системата вече е изпробвана в различни места с натоварен трафик и навсякъде довела до осезаемо подобрение.
Деветдесет и пет процента от виенчани вече живеят в непосредствена близост до спирка на градския транспорт – било то на метро, автобус, трамвай или градска железница. По този начин австрийската столица стимулира използването на обществения транспорт и намалява значително замърсяването на околната среда. Благодарение на непрекъснатото разширяване на атрактивните предложения и инфраструктурата, общественият транспорт във Виена е най-използваната форма на мобилност.
Неотдавна Виена оповести и най-новата статистика – през изминалата година виенските транспортни предприятия са обслужили 954,2 милиона пътници и са продали 733 000 карти за годишен абонамент, което е нов абсолютен рекорд за града. Цената на годишната карта е 365 евро, което означава, че само срещу едно евро на ден виенчани могат да се придвижват из целия град.
В момента 39% от всички пътувания са с обществен транспорт. Градът си е поставил амбициозната цел през 2025 г. 80% от пътуванията да се извършват с обществения транспорт, с велосипед или пеша. Виена залага на иновативните елементи, отговарящи на световните тенденции за мобилност на бъдещето. Сред тях са насърчаването на моделите за споделяне под мотото „споделяне вместо собственост“ и изграждането на т. нар. „точки за мобилност“, които предоставят лесен достъп до алтернативни форми на придвижване в градска среда.
Благодарение на сътрудничеството с научноизследователските институти в областта на управлението на транспорта и транспортната информация Виена не само успешно регулира зелените вълни и локалните синхронизации, а и движението на трамваите и автобусите. Локалните синхронизации и зелените вълни се осъществяват въз основа на обща времева база за всички съоръжения от която по определен метод се изчислява отстъп.
Източник : www.kamioni.bg