Интервю с Ивайло Московски, министър на транспорта

Водещ: Превозвачи искат компенсации за загубите от гръцката блокада. Браншът обвинява институциите в бездействие, те се оправдават с Брюксел – само едно от вестникарските заглавия, които чухте в прегледа на печата рано тази сутрин. Това е и темата на следващия разговор. На пряката ни линия сега е министъра на транспорта Ивайло Московски . Поканихме го за разговор заедно с транспортния репортер на „Хоризонт”. Здравейте, господин Московски.
Ивайло Московски : Здравейте.
Водещ: Сега, само искам да ви разкажа много накратко – в един телевизионен репортаж тези дни чух един от шофьорите, които са блокирани от българската страна на границата, който каза, никой нищо не ни казва, не знаем какво се случва. От радиото се ориентираме какво да правим и какво се случва по границата. Това, разбира се, от една страна осмисля нашата работа обаче от друга страна е доста смущаващо. Така че да започнем с прясната оперативна информация, която имате към момента- къде е блокирано, къде е отворено и какви са шансовете за днес?
Ивайло Московски : Кулата-Промахон и Илинден са двата пункта, където има проблеми и където протестите на гръцките фермери действат чрез блокиране на пътното платно. Довчера функционираше негласното споразумение между нас отпреди няколко дни като бях се договорихме всеки ден да има, да се отварят така наречените прозорци, през които да позволяват определен брой камиони да преминават и в двете посоки.
Водещ: С кого се договорихте?
Ивайло Московски : Моля?
Водещ: С кого се договорихте?
Ивайло Московски : С областния управител на Серес и директно с протестиращите. Това беше едно от настояванията нашите – ежедневно да има прозорци, през които да не се допуска натрупване на прекалено голям брой автомобили от двете страни. И довчера, до снощи включително такава система функционира, тъй като сега за през нощта не мога да кажа, но до снощи имаше такива прозорци и колоната всъщност беше около 6-7 километра.
Водещ: Извинявайте, министър Московски , само че превозвачите се оплакаха, че дори тази договорка, която направихте с областния управител, не се спазва, тъй като те не получават информация така както се бяхте разбрали. Всъщност освен доставките на химически тоалетни нищо повече от това, което договорихте, не се е спазвало.
Ивайло Московски : Напротив, всичко се спазва, за което сме се договорили –има организация от българска страна, така или иначе има доставка на храна и вода. Нямаше от гръцка страна, към настоящия момент това е факт – от гръцка страна се доставят сандвичи и вода и ако гърците нямат възможност да продължат да го правят, имаме уговорка да предоставят тази възможност на българите да го правим.
Водещ: Добре, защо превозвачите обвиняват българските институции в такъв случай? Тази криза продължава вече повече от седмица.
Ивайло Московски : Ами аз не съм чул някой от превозвачите да обвинява българските институции.
Водещ: Напротив, съвсем обективно го направиха.
Ивайло Московски : Може ли да ми кажете кой от превозвачите обвинява българските институции?
Водещ: Всички тези, които стоят и чакат на километровите опашки.
Ивайло Московски : Не съм чул нито един. Дайте ми пример, кажете превозвач конкретен…
Водещ: Всъщност, министър Московски, притесненията на превозвачите са свързани с това, че държавата не е достатъчно активна до момента по отношение защитата на българските интереси.
Ивайло Московски : Два пъти премиера говори с Ципрас. Като транспортен министър ходих там да говоря с, включително и с протестиращите. Проблемът не е само двустранен между България и Гърция – в крайна сметка там е блокиран европейски коридор, за което отношение трябва да вземе и генерална дирекция „Транспорт” към ЕК.
Водещ: Има ли механизми, по които ЕК може да се намеси ефективно в този случай?
Ивайло Московски : Ами, разбира се, че ЕК разполага с по-голям инструментариум да въздейства на този процес.
Водещ: Какво трябва да очакваме?
Ивайло Московски : Ами те биха могли да наложат рестрикции към гръцката страна, така че за тях да бъде неизгодно те да поддържат този начин на поведение. Макар че официалните власти на Гърция официално твърдят, че това е незаконна стачка те нямат механизми, с които да влияят.
Водещ: А защо тогава ЕК не задейства тези механизми? Изпратихме официално писмо, има ли отговор от там?
Ивайло Московски : Ами те внимателно наблюдават ситуацията и то преди два дни изчакваха да видят дали не може на двустранно ниво да бъде решен въпроса между нас и гърците.
Водещ: Смятате ли, че двустранните отношения са изчерпали възможностите си?
Ивайло Московски : Очевидно към момента са изчерпани тези възможности. Очакваме тази седмица нещо да се случи в страната.
Водещ: Вие казахте, че сте имал разговори с началника на кабинета на еврокомисаря по транспорта Виолета Булц. Какво се договорихте с него, какво обсъдихте и той какво ви каза – възможно ли е изобщо по някакъв начин да се въздейства?
Ивайло Московски : Това, което ви предавам и на вас – да направим всичко възможно да се опитаме на двустранно ниво да решим въпроса и ако не може, те ще предприемат някакви действия.
Водещ: А знаете ли какви и защо ги бавят, след като повече от седмица проблема не се разрешава?
Ивайло Московски : Не, не знам какви действия ще предприемат. Следят процеса, предполагам, че тази седмица най-малкото ще влязат в комуникация с гръцките власти и ще се опитат да въздействат. Макар че през гръцките власти ви казвам, там се твърди, че те не могат да влияят на това поведение на фермерите, тъй като са извън контрол.
Водещ: Добре а вие знаете ли колко струва тази ситуация на българските превозвачи приблизително вече, какви са финансовите загуби?
Ивайло Московски : Тези сметки ще се направят и по-точно, аз знам грубо какво струва на камиона преки разходи да стои на границата, но той освен преките разходи има и косвени, така че щетите са сериозни.
Водещ: Могат ли изобщо превозвачите да се надяват на някакви компенсации?
Ивайло Московски : Могат, ако има към кого да предявим претенциите. Нали това ви казвам, че като е незаконен този протест, тоест гръцките официални власти казват, ние не участваме в това поведение на фермерите, не можем да го контролираме, не зависи от нас и ние и да си заявим претенциите, те ще кажат, това не зависи от нас.
Водещ: Е ето тук всъщност е помощта, която превозвачи всъщност очакват от българските институции, защото за по-малките фирми това на практика означава фалит.
Ивайло Московски : При всички положения ще направим всичко, което е възможно и ни е по силите да предявим, включително и към Брюксел щетите, които са нанесени на нашите превозвачи. Но пак подчертавам, не са само наше превозвачи – на колоната, която е от българска страна има чешки, полски, австрийски и румънски камиони. Така че проблемът е …
Водещ: Някакви обединени усилия на тези европейски държави, които са засегнати в момента, чиито превозвачи губят, можел ли да очакваме?
Ивайло Московски : Да, може.
Водещ: Ще съгласувате действията помежду си?
Ивайло Московски : Да, да.
Водещ: Министър Московски , всъщност ние този сюжет съвсем не ни е непознат. Преди няколко години същите блокади, десетки милиони загуби – никакви компенсации. Казваме ли в момента на българските превозвачи и на всички фирми, които губят – не се надявайте на компенсации?
Ивайло Московски : Не, не им казваме такова нещо. Пак ви казвам, ще предявим всички щети, които са нанесени към превозвачите и към гръцка страна, и съответно ще информираме и Брюксел за това и ще настояваме да бъдат компенсирани.
Водещ: Едно от предложенията на превозвачите е да се предвидят принципно в бюджета финансови буфери за форсмажорни обстоятелства, както е да речем при наводненията и природните бедствия, възможно ли е да се мисли в тази посока? Разумни ли ви се струва?
Ивайло Московски : Вероятно да, вероятно е разумно всичко, което се нарича форс мажор със сигурност е непредвидено. Да, има логика да се мисли нещо в тази посока.
Водещ: Мен ми е много любопитно да ви попитам дали случайно не се опасяваме, че това напрежение по границата може да ескалира и всъщност тогава какво точно ще направим. Вие самия изразихте подобно притеснение преди ден-два.
Ивайло Московски : Това обясних на гръцките фермери, че ако не направят усилия през определени часови периоди да се пускат тежкотоварните автомобили, в следващ момент може да се окаже, че и за нас е неконтролируема ситуацията и не можем да влияем на процеса, така че те да си правят сметката. Ако ескалира напрежението…
Водещ: Блокадите продължават и днес, не знаем до кога, вие днес какво ще направите, министър Московски .
Ивайло Московски : В смисъл как какво ще направя?
Водещ: В смисъл като министър на транспорта, който би трябвало да е заинтересован от това, което се случва по българо-гръцката граница?
Ивайло Московски : Ще отида на работа.
Водещ: В министерството или на границата?
Ивайло Московски : Ами ще преценя, ако е необходимо ще отида и на границата.
Водещ: И да ви попитам само, дали обсъдихте поне да улесните малко този пропускателен режим, от който шофьорите се оплакват? Тоест преминаването на камионите поне в този пояс, в който бъдат пропускани, да бъдат поне за по-кратко време?
Ивайло Московски : Уточнили сме се, че аз не мога да кажа къде е границата на търпимост на превозвачите и на водачите на тежкотоварни автомобили. Но при всички положения това, което е осигурено като химически тоалетни, линейка…
Водещ: Не, говорим за това документите им да се обработват за по-кратко време, това е нещо, което с вътрешния министър Румяна Бъчварова бихте могли да обсъдите.
Ивайло Московски : Бихме могли да го обсъдим, но аз не мога да преценя до каква степен това е вярно или изисква корекция, тъй като на място разговарях с представителите на Гранична полиция и на митниците, и те твърдят, че си вършат работата нормално, адекватно и че не бавят процеса.
Водещ: И да ви попитам, почти всяка година превозвачите се сблъскват и с друг проблем, с тези така наречени СЕМТ разрешителни.
Ивайло Московски : Как се сблъскват с проблем?
Водещ: Почти редовно на българо-турската граница пък има други проблеми заради тези разрешителни за преминаване на товарни камиони през територията на друга страна. Например миналата година точно по това време бяхме пред подобен проблем.
Ивайло Московски : От вас чувам, че има проблеми с…
Водещ: Не, не казвам, че сега има, казвам, че се случва ежегодно и дали тези СЕМТ разрешителни са договорени вече, така че да няма друга ситуация пред бранша.
Ивайло Московски : Дайте си компетентно въпросите, не става въпрос за СЕМТ разрешителни, става въпрос…
Водещ: Тук не, говорим по принцип. Превозвачите почти ежегодно имат проблем на българо-турската граница с тези разрешителни.
Ивайло Московски : Нямат със СЕМТ разрешителни, а имат с двустранните разрешителни, така наречените от трета страна, които от тази година са договорени и няма проблеми.
Водещ: Колко точно сте договорили?
Ивайло Московски : Ами колкото е квотата.
Водещ: Тоест недостатъчно.
Водещ: Министър Московски и един въпрос, ако позволите извън транспортните и гранични проблеми, извън транспортните имам предвид, на превозвачите, които са по границите. ДСБ тези дни остро заяви, настоя да не се спира проекта за ремонта на ЖП линията от Видин до Медковец.
Ивайло Московски : И кой го е спрял?
Водещ: Не ви чух?
Ивайло Московски : Кой го е спрял този проект?
Водещ: Не е спрян проекта. Цитирам ви Вили Лилков, каза, че едва ли не вие се отказвате от този проект?
Ивайло Московски : Е къде е видял, че сме се отказали. Ние го проектираме в момента, ако твърди, че няма да се изпълнява, ще го предлагам – свободен е поста за ръководител на този проект, Вили Лилков да дойда да намери 2.5 милиарда евро и да почва да го строи. Аз повече от това не мога да направя.
Водещ: За тази линия не се изискват 2.5 милиарда евро. Около 400 милиона евро са.
Ивайло Московски : За цялото направление София-Видин се изискват 2.5 милиарда евро. За участъка Видин-Медковец е 400 милиона евро. Ще предоставя възможност на Вили Лилков и на господин Караджов да станат ръководители на този проект и да му осигурят финансиране. Аз не мога.
Водещ: Той не говори за цялото направление, въпроса е, че…
Ивайло Московски : Моля?
Водещ: Той не говори за цялото направление, въпроса е, че страната ни не се е отказала да кандидатства така ли да разбираме?
Ивайло Московски : Предоставям им възможност и на двамата да станат ръководители на проекта, ще ги назнача още днес и 500 милиона. Няма проблеми. Аз не мога да ги осигуря, не знам откъде и нямам такава възможност. Те след като могат и знаят, да дойдат да ги осигурят, ще им дам тази възможност.
Водещ: Ето, двама политици получиха предложение за работа от министъра на транспорта.
Ивайло Московски : Точно така.
Водещ: Благодаря ви за това участие. В „Преди всички” министъра на транспорта Ивайло Московски .
http://www.crossdisplay.bg/crossdisplay.php?mil=VgpXDk5BDlQMEhFFBhYIBUcKQlsHDxJQCApQEQpGX1INEgVGQVtXDlMSX0VZXFtDVwYFUgoCCVUbAhEJBA9HBlZEDVAXCUdYBApGD1tGWhw=
 
Интервю с министър Ивайло Московски за „Събуди се” по Нова Тв – събота, 06.02.2016 /пълен текст/- | | 06.02.2016 00:00 | Нова Телевизия | ч.Събуди се |
Водеща: Министър Ивайло Московски вече е в студиото, министър на транспорта. Добро утро.
Водещ: Всъщност, преди да си говорим, ако искаш Мира за напеченото положение на границата с Гърция, коментар по това, което е тема до сега. Имате ли реплика, има ли някакъв заговор срещу правителството?
Водеща: Какво прави впечатление напоследък? Каквото и да стане, независимо дали спира подаването на газ към Овергаз, дали излизат някакви съмнения, обвинения по „Химко”, дали след среща в Лондон, всичко е сценарии срещу кабинет, има ли според Вас сценарии срещу кабинета, глобален такъв?
Министър Ивайло Московски : Съжалявам, аз бях в Грузия и не съм в течение, не съм го гледал, от коментари, странични чувам по тази тема.
Водеща: Като натиск върху правителството усещате ли някакви сценарии?
Министър Ивайло Московски : Какво да ви кажа, хората гледат и аз не считам, че е нормално сутрин, от сутрешните блокове до вечер, снощи просто за момент по-късничко така в предаването на колегата ви Милен Цветков пак беше темата „Борисов”. Не може от сутрин до вечер само Бойко Борисов да е 24 часа във всички новини.
Водеща: Министър-председател е, нормално е да бъде на фокус и вечно под прожекторите. Между другото да ви кажем, че целият запис от срещата в Лондон могат нашите зрители да видят на сайта „Nova news”. Там нека всеки да се ориентира кой е прав и кой е крив в тази ситуация.
Водещ: Необработена, от началото до края, всеки да си вади изводите. С това затваряме темата.
Водеща: Сега, обаче отиваме към границата, министър Московски , бяхте вчера там след като дни наред наши тирове и шофьори стоят там блокирани заради стачката на гръцките фермери. Ще видим след малко каква е ситуацията на границата, защото днес се очаква да започне 24-часова блокада. Преди това обаче кажете с какво успяхте да помогнете на нашите хора там?
Водещ: Да. И какво видяхте?
Министър Ивайло Московски : Извънредна е ситуацията, между другото случвало се е и преди по това време на годината да се блокира по същия начин от недоволни фермери. Поискахме среща с официални представители.
Водеща: Виждаме кадри на живо в момента, колоната е огромна.
Министър Ивайло Московски : Вчера беше, значи, към последните часове информацията е следната: до 03.00ч. през нощта са били пропускани от двете страни камиони, мисля, че над 100 тежкотоварни автомобила са преминали двупосочно и след 03.00ч. отново е затворена границата. За леки автомобили не е имало ограничения, същото е положението на Илинден.
Водеща: Храна, вода, разбрахме, че ще им бъде доставена.
Министър Ивайло Московски : Към вчера поискахме първо, много е трудно да се получи в интерес на истината среща с официални представители на властта. Положихме максимални усилия и успяхме да разговаряме с областния на Серес.
Водеща: А защо е толкова трудно? Българският министър отива там и не може да се срещне със заместник-областния?
Министър Ивайло Московски : Това, което ми каза гръцкия представител е, че – първо стачката и протеста е извън рамките на техния закон и те нямат контрол върху ситуацията, т.е. официалните власти не могат по никакъв начин да контролират това, което се случва.
Водеща: Тоест Вие отивате и те вдигат рамене?
Министър Ивайло Московски : И след като ми беше обяснено това аз го помолих да ми осигури среща с протестиращите, защото след като от него нищо не зависи, поне искам с тях да говоря. Имахме две основни теми, които трябваше да се разрешат. Първо, на първо място и най-спешно да се обезпечи колоната от гръцка страна, защото от българска страна е направена изключително добра организация, осигурена е дежурна линейка, дежурна пожарна, храна, вода и достатъчно на брой химически тоалетни. От гръцка страна, обаче, за съжаление не беше направено и допреди два дни е имало апел и към Червения кръст в Гърция, който също не се е отзовал. Ние имаме готовност от българска страна ако и това ни беше уговорката вчера, ако могат да се организират гърците да го поемат, ако не, да пуснат нашите колеги от българска страна, те могат да доставят необходимата вода.
Водещ: Обещаха ли да съдействат?
Министър Ивайло Московски : Да, да, към днес, ако гърците не са успели да се организират ще отворят възможността нашите да доставят храна и вода на водачите и ако е необходимо, разбира се, ще направим химически тоалетни. Ако някой бедства, в случая има риск, това е колоната от гръцка страна. Надявам се, обаче, днес това да е решено. Второто нещо, за което настоявахме изключително категорично е да се, при положение, разбира се, че не може да спрат тези стачни действия, да се направи или да се приеме график, при който да не се допуска минаване на границата на търпимост, т.е. аз заварих вчера 10км. от българска страна опашка, колона от тежкотоварни автомобили от гръцка страна около 7км. Аз не знам къде е границата на търпимост на превозвачите, но имайте предвид, че, първо не е блокиран път между България и Гърция. Блокиран е трансевропейския коридор, за което съзирахме Европейската комисия и кабинета на комисар Булц. Второ, в колоната, която вчера заварих, поне половината от тежкотоварните автомобили са полски, унгарски, чешки, австрийски, румънски, така че това не е двустранен проблем на две държави.
Водеща: Нека да отидем там, да видим има ли потвърждение на информацията, че започва днес в 12.00ч. 24-часова блокада и след това ще говорим с министър Московски и за това, всъщност не трябва ли Брюксел по някакъв начин вече по-радикално да се намеси в цялата тази работа.
Водещ: Да. И досещат ли се какви са всъщност границите на търпимост, за които си говорим с министърът тук .
Репортаж: Добро утро, колеги. И днес опашката от камиони от българска страна е 10км., наистина тази нощ са били пропуснати 100-150 камиона, на фона на всичките стотици тирове тук това, всъщност е нищо. Иначе, да, такава е информацията. Днес напрежението и въобще стачката на гръцките фермери щяла да ескалира. Те се подготвят за нова 24-часова блокада, която ще започне днес по обед, а фермерите, знаете, искат искането на кредиторите за по-високи данъци да не бъде факт. Аз слушах до сега разговора с министър Московски . Ние вчера тук говорихме с него на място. Той каза, че от гръцка страна властите са заявили, че всъщност няма какво да направят по въпроса, но не е точно така понеже тук, на тази бразда има протести от около 10 години, всеки месец януари, когато нямат гръцките фермери работа се получава това нещо, след това си отиват всеки по домовете и си действат по нивите с тракторите, но преди време, когато гръцките фермери стачкуваха преди няколко години, може би 5 срещу собственото си правителство, а не срещу кредиторите, както се явява горе-долу сега, тогава в един момент гръцкото правителство намери решение и със засилено полицейско присъствие и жандармерия блокира блокадите, фермерските блокади, още при Серес и не беше допусната блокада тук на българо-гръцката граница, така че, когато има воля от страна на гръцката държава има и как те да бъдат спрени, още повече, те вчера са заявили, че протестите са незаконни, когато едни протести са незаконни знаем, че в България хората биват снимани, след което привиквани и арестувани, така че по-скоро мнението на шофьорите, на всички нас, които отразяваме тук тази блокада е, че гръцките фермери са маша в ръцете на управляващите, за да може, може би Гърция отново да не плати сметката си към Европа и тези данъци. Но така или иначе това са си наши разсъждения, а колегата в момента ви показва километричната опашка, вече две седмици продължава това нещо тук на българо-гръцката граница. За сега не се вижда разрешаване на проблема, от българска страна и министъра сам каза, всичко е що-годе по контрол. Има химически тоалетни, линейка, противопожарен автомобил, разнася се храна. Превозвачите от гръцка страна, обаче не е така, дори не се допускат хора, които да раздадат храна на шофьорите от другата страна, така че това е към момента. Ние оставаме тук за да видим как ще протече тази 24-часова блокада. Към момента преминават автомобили и дали това ще остане така и през целия ден все още не е ясно, тъй като трябва да се знае, че гръцките фермери правят каквото си поискат, пропускат автомобили и ги спират по собствена преценка.
Водеща: Да, стихийно и когато решат.
Водещ: Катерина Николова, да, благодаря ти, ще следим дали тази дълга блокада ще се случи наистина, но министър Московски , това, което всеки човек би си задал като въпрос в момента, изглежда, че Гърция в момента няма волята да реши този проблем на държавно ниво. Има ли как, съвсем на жаргон Ви го казвам, Европа да издърпа ушите на непослушната Гърция и този проблем не е за първи път.
Водеща: Защото много хора са заложници буквално в момента. Буквално заложници.
Министър Ивайло Московски : Хипотези можем да направим много, включително и аз съм склонен да се съглася с голяма част от това, което вашата колежка в момента каза, но аз разговарях всъщност и това, с което съм информиран от официалните гръцки власти е това, което ви предавам и на вас, и дори да имам хипотези, че не полагат максимално усилия да приложат волята на закона това си остава само в сферата.
Водеща: Въпроса е сезирахте ли някого, обърнахте ли се към някого в Брюксел при положение, че се нарушава договорът от Лисабон?
Министър Ивайло Московски : Първо, има официално писмо от Външно министерство към Главна Дирекция „Транспорт”, от нашето министерство също има официални документи като кореспонденции, изпратени за информиране на комисарката на границата. Аз разговарях вчера два пъти по телефона с началника на нейния кабинет. При всички положения Брюксел има повече инструментариум да въздейства върху тази ситуация, макар че не зная дали…
Водеща: Как може да въздейства? Санкции, някакви, но могат ли да бъдат приложени, например?
Министър Ивайло Московски : Ами, доста мерки, които касаят ристрикции спрямо гръцката държава, тъй като се нарушава регламента.
Водеща: Ние за някакви компенсации можем ли да настояваме сега заради загубите, които търпят нашите превозвачи?
Министър Ивайло Московски : При положение,че е незаконна стачката, няма към кого да ги предявим.
Водещ: Има ли някаква реалистична оценка на загубите, които търпи българския бизнес?
Водеща: Един от тези тирове, които виждаме в момента, колко губи на ден, може ли да се каже?
Министър Ивайло Московски : Ами, ще се направят коректни изчисления, след като и превозвачите подадат информация, но те, мисля, че даже съобщиха, че преките разходи само на ден са около 150 евро на камион, без да се включват неустойки по забавяне на договори, без да се включват т. нар. „ден губи”, без да се включват разходи, допълнителни по гориво или ако се отопляват и така нататък, да не говорим ,че има хладилни камиони, които, примерно, трябва да спазват точно определен график на движение .
Водеща: Да не говорим, че те самите сигурно дължат неустойки за това, че не са стигнали от точка А до точка Б.
Министър Ивайло Московски : Разбира се, това е извънредно положение, щетата със сигурност е голяма и аз много ясно обясних вчера на протестиращите в Гърция, че това и то с гарантиран времеви график може да функционира дни, повече не може. Оттам нататък, просто им казах, че ако не проявят мъдрост и разбиране да не пренасят вътрешните си проблеми на чужда територия, защото в крайна сметка аз не знам подробности, не знам те, нали за субсидии или за данъци протестират, или за какво, но и към днешна дата българските пенсионери живеят по-добре от гръцките и другите, така, хора от обществото, така че, нали, този начин на протест да си изнесеш проблемите от твоята държава и да блокираш друга държава не е решение и аз категорично ще се противопоставя на това, но ако границите на търпение в нашите превозвачи мине, т.е. излезне и въпроса от нашия контрол, вчера имаше и превозвачи и представители на асоциациите на превозвачите от българска страна, имайте предвид, че там напрежението е изключително голямо и така, общо- взето на добрата воля на премиера и на мен като министър при разговорите с тях се търпят. Иначе може да се стигне до ескалиране на напрежението, при което ще минат с камиони през бариери и през всичко, и няма кой да ги спре.
Водещ: Това е най-лошият вариант, който можем да очертаем.
Водеща: Да. И освен това за съжаление, г-н Московски Вие ни казахте тази сутрин, че нищо повече освен да се осигури храна, вода и химически тоалетни държавата не може да направи в момента.
Министър Ивайло Московски : Имаше смисъл от това да се отиде там първо, защото ще решим проблема с належащите неща от първа необходимост за колоната от Гърция и тази нощ прозореца, който се е отворил, успяхме вчера да го договорим. Разбира се, че ще ходим и още там, но въпроса трябва да намери решение на проблемите в Брюксел.
Водеща: Дано не се налага.
Източник: БНР 
 
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]