Историческо табло на БДЖ!! – Няма нито един влак навреме.

"Ега ти и щастливците са тези, които закъсняват "само" с 45 минути!" Нали това си казахте и вие като мен. 

Снимах си това историческо табло на БДЖ снощи на Централна гара. Обърнете внимание на най-дясната колонка със закъсненията – няма нито един влак навреме. Стара истина е, че конкуренцията между мобилните оператори е безмислена – БДЖ са най-добри, защото ви дават най-много безплатни минути.

Но родните железници са извор и на мъдрост, превръщат всяка случка в злато. Има очевидни философски дисхармонии – че например тези от Варна, които са тръгнали много по-рано, ще пристигнат в столицата по-късно (към 0,30 ч., като сметнем закъснението) от тези, които са тръгнали доста след тях – към 22,42 ч. При това по един и същ маршрут!

Но има и един още по-важен извод, който си извадих от тази съкровищница на житейски опит и съзнание за преходност и суета. Както казахме – "ранният" влак от Варна пристига някъде след полунощ, "късният" – някъде около 23 вечерта. Пътническият от Мездра – между 23 и полунощ, от Бургас  – около 23 ч., също както и този от Видин. Този от Букурещ ще пристигне – познайте – пак между 23 ч. и полунощ.

Какъв е изводът – че няма никакво значение какво сте си мислели, откъде сте тръгнали, кога, с пътнически или бърз и през къде – всички пристигат накрая около 23 ч. и полунощ. А ние всуе се суетим, бързаме, пръхтим от притеснение в тоз живот.

Крайният резултат е празни влакове!!!

Винаги съм се чудил защо ни е толкова мегаломанска жп гара в такава сравнително (да ме прощавате) провинциална столица на една малка държавица. Накрая се сетих – защото всички влакове от всички посоки накрая идват едновременно.

 

Проверка на сайта на БДЖ ми показа, че в секция "Новини" няма никакво съобщение защо са се наложили такива зашеметяващи числа като 350, 130 и т.н. Явно не е новина.

Източник: Клуб Z

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]