Как БДЖ ще финансира увеличението на заплатите от 2017 г.

През 2017 г. ще бъдат повишени заплатите на експлоатационния персонал в Българските държавни железници. Липсата на кадри и натрупването на извънреден труд са едни от основните причини за увеличението на заплатите на определените като дефицитни длъжности. Това коментираха Петър Бунев от Синдиката на железничарите в България (СЖБ), доц. Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи (АБЖП) и Марио Нинов от "КТ Подкрепа" в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria

Същинските преговори за увеличение на заплатите са започнали още през август, поясниха Бунев и Нинов. Ниското заплащане и положеният извънреден труд в рамките на 350 часа при т.нар. дефицитни длъжности карат работодателите да се опитат да задържат кадрите и да привлекат нови такива, коментираха те. Въпреки това изразиха съмнение, че по такъв начин ще бъдат запълнени свободните работни места. 

За първото полугодие както „БДЖ Пътнически превози“, така и БДЖ „Товарни превози“ са на печалба и могат да си позволят увеличението на заплатите, коментира Петър Бунев. "Печалбата е счетоводна и е по нов метод за отчитане. Съотношението между приходи и разходи е 2:1 в полза на разходите, поясни от своя страна доц. Симеон Ананиев.

През годините БДЖ е недофинансирано с над 1 млрд. лева, посочи Марио Нинов. Използването на средства от концесията на Летище София за финансиране на БДЖ не е добър ход, смята той. Според него държавата би могла да задели средства по друг начин.  

Според Ананиев моделът на функциониране на БДЖ трябва да бъде сменен. „Нашият модел на железницата е от миналия век – и като диспечерско управление, и като цялостна организация на движението", посочи той.

 

Inverstor.bg

 

Целия разговор на запис може да видите тук.

Воден транспорт

„Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг

Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг. Това заяви министърът на транспорта Христо Алексиев на брифинг в Министерския съвет. Той каза още, че разходите по спасителната операция на […]

Воден транспорт

Галина Василева: За оставащите 2 години от трябва да бъдат усвоени 50% от финансовия ресурс на ОПТТИ

Навлизаме в последните две години от изпълнението на програмен период 2014 – 2020 г., през които трябва да бъде усвоен 50% от бюджета на програмата или около 2 млрд. лева. […]

Симеон Ананиев
Автомобилен транспорт

Експерти: Основната причина за трагедията на АМ „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя

Основната причина за тежката катастрофа на автомагистрала „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя. Това заяви председателят на Браншова асоциация „Пътна безопасност“ проф. д-р инж. Румен Миланов в […]