Как БДЖ ще финансира увеличението на заплатите от 2017 г.

През 2017 г. ще бъдат повишени заплатите на експлоатационния персонал в Българските държавни железници. Липсата на кадри и натрупването на извънреден труд са едни от основните причини за увеличението на заплатите на определените като дефицитни длъжности. Това коментираха Петър Бунев от Синдиката на железничарите в България (СЖБ), доц. Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи (АБЖП) и Марио Нинов от "КТ Подкрепа" в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria

Същинските преговори за увеличение на заплатите са започнали още през август, поясниха Бунев и Нинов. Ниското заплащане и положеният извънреден труд в рамките на 350 часа при т.нар. дефицитни длъжности карат работодателите да се опитат да задържат кадрите и да привлекат нови такива, коментираха те. Въпреки това изразиха съмнение, че по такъв начин ще бъдат запълнени свободните работни места. 

За първото полугодие както „БДЖ Пътнически превози“, така и БДЖ „Товарни превози“ са на печалба и могат да си позволят увеличението на заплатите, коментира Петър Бунев. "Печалбата е счетоводна и е по нов метод за отчитане. Съотношението между приходи и разходи е 2:1 в полза на разходите, поясни от своя страна доц. Симеон Ананиев.

През годините БДЖ е недофинансирано с над 1 млрд. лева, посочи Марио Нинов. Използването на средства от концесията на Летище София за финансиране на БДЖ не е добър ход, смята той. Според него държавата би могла да задели средства по друг начин.  

Според Ананиев моделът на функциониране на БДЖ трябва да бъде сменен. „Нашият модел на железницата е от миналия век – и като диспечерско управление, и като цялостна организация на движението", посочи той.

 

Inverstor.bg

 

Целия разговор на запис може да видите тук.

Автомобилен транспорт

Блокади и протести на превозвачите в страната (ОБЗОР)

Протести на превозвачите блокираха движението в големите градове в страната. Протестиращите настояват за диалог с правителството и за актуализация на държавния бюджет, с цел преодоляване на последиците от пандемията и […]

Автомобилен транспорт

„Спаси София“ за протеста на градския транспорт: Къде бяхте 15 години и защо не протестирахте срещу системната разруха в тази сфера

Уважаеми служители на общинските транспортни дружества, “Спаси София” защитава всяко независимо участие на гражданите във функционирането на институциите като коректив на порочни и корупционни практики. Ние винаги сме ценили вашата […]

Автомобилен транспорт

Събев към шофьорите: Драги колеги, вие сте използвани, за да падне правителството

Драги колеги, вие сте използвани да вдигнете температурата на напрежението, така че правителството да падне –  така транспортният министър Николай Събев се обърна към българските превозвачи, най-вече към шофьорите във […]