Как БДЖ ще финансира увеличението на заплатите от 2017 г.

През 2017 г. ще бъдат повишени заплатите на експлоатационния персонал в Българските държавни железници. Липсата на кадри и натрупването на извънреден труд са едни от основните причини за увеличението на заплатите на определените като дефицитни длъжности. Това коментираха Петър Бунев от Синдиката на железничарите в България (СЖБ), доц. Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи (АБЖП) и Марио Нинов от "КТ Подкрепа" в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria

Същинските преговори за увеличение на заплатите са започнали още през август, поясниха Бунев и Нинов. Ниското заплащане и положеният извънреден труд в рамките на 350 часа при т.нар. дефицитни длъжности карат работодателите да се опитат да задържат кадрите и да привлекат нови такива, коментираха те. Въпреки това изразиха съмнение, че по такъв начин ще бъдат запълнени свободните работни места. 

За първото полугодие както „БДЖ Пътнически превози“, така и БДЖ „Товарни превози“ са на печалба и могат да си позволят увеличението на заплатите, коментира Петър Бунев. "Печалбата е счетоводна и е по нов метод за отчитане. Съотношението между приходи и разходи е 2:1 в полза на разходите, поясни от своя страна доц. Симеон Ананиев.

През годините БДЖ е недофинансирано с над 1 млрд. лева, посочи Марио Нинов. Използването на средства от концесията на Летище София за финансиране на БДЖ не е добър ход, смята той. Според него държавата би могла да задели средства по друг начин.  

Според Ананиев моделът на функциониране на БДЖ трябва да бъде сменен. „Нашият модел на железницата е от миналия век – и като диспечерско управление, и като цялостна организация на движението", посочи той.

 

Inverstor.bg

 

Целия разговор на запис може да видите тук.

ЖП транспорт

“Търпимост” за мостове, тунели и за още много инфраструктура, изградена без проект и разрешение за строеж

юни 1, 2023

Ако предложеният законопроект бъде приет от депутатите в този вид, тези строежи няма да подлежат на премахване и забрана за ползване Правна възможност за статут “търпимост” за мостове, тунели, надлези […]

ЖП транспорт

НКЖИ ще подпомогне гимназията в Куклен, Пловдивска област за обучение в направление железопътен транспорт

май 31, 2023

Фирми от Тракия икономическа зона (ТИЗ) ще подпомогнат четири училища в Пловдивска област, за да се превърнат в модерни професионални гимназии. Това стана ясно по време на форум “Бизнесът и […]