- Транспортал успя да се свърже за коментар с кап. Папукчиев, който в момента пътува с кораба си към Гопалпур, Индия. Заради слабата връзка публикуваме само част от кoментара му, като очакваме да се озове на място с по-добър Интернет.
Действията на Морска администрация в случая със заседналия кораб Vera SU са закъснели и неособено компетентни. Накрая може да се получи така, че турския корабособственик да осъди българската държава заради това, че спасява кораба и товара му.
Така не се прави никъде по света. На практика морските калинки са подложили динена кора на новия министър.
Трябва да се зададе и въпросът къде са били дежурните на системата VTS – нали затова се изхарчиха милиони средства, за да може да се ръководи и координира морския трафик в нашия район на отговорност.
При подобно събитие трябва да се състави Лойд‘с форм за съгласие за спасяване на имущество. Но за да стане това капитана трябва да поиска спасителна операция. Кораба трябва да има certificate wreck removal insurance ,тн.
Ако аз в момента направя подобно произшествие край чужд бряг никой няма да ме чака със седмици и месеци. Особено ако застрашавам екологията.