Красимир Георгиев, АКАБ: Промените в наредбите за обучението на шофьори ще изкарат целия бизнес на светло

Михаил Рангелов

  • Господин Георгиев, в сряда бяха публикувани изменения в  наредби 37 и 38, касаещи дейността на автомобилните инструктори и обучението на шофьори. Какъв очаквате да е ефектът на тези промени?
  • Това е единственият начин да се нормализира и стабилизира качеството на обучението. Тези промени трябваше да бъдат направени много отдавна, но досега нямаше желание. За щастие при предишния транспортен министър срещнахме разбиране, като и при новия министър г-жа Стоянова също има воля за да влезнат промените в сила.
  • Смятате ли, че в ИА „Автомобилна администрация“ ще успеят да се справят с новата дигитална система, която е заложена в наредбата?
  • Системата вече е готова и ние вече я тествахме. Дигитализацията на дейността ни е неизбежна и това е една много добра крачка напред. Това са процеси, които текат не само в нашия сектор – даже преди малко слушах по новините, че и здравните книжки при учениците също ще минат в дигитален вариант. Новата система ще позволи по-малко работа „на хартия“, по-добър контрол от страна на администрацията и изсветляване на сивата част от сектора. Тя ще улесни до голяма степен и нашата дейност като инструктори.
  • Като че ли обаче не всички от вашите колеги споделят вашето мнение. Имаше критики към промените. Има ли разделение между бранша?
  • Ние никога не сме били на едно мнение. Недоволните от промените са тези, които в момента са изцяло в сивия сектор. Смея да твърдя, че едва 10% от бранша спазва всички изисквания, докато с новите изменения около 95% ще излязат „на светло“. Това ще се отрази както в качеството на обучението, така и в постъпленията във фиска, след като всички почнат да си плащат данъците.
  • Ако новата система улеснява работата на инструкторите, можем ли да очакваме че ще има преомяна в цените на курсовете?
  • Цените ще се повишат, най вече защото с дигиталния контрол няма как да пишеш 31 часа подготовка, а реално да са 20. Това обаче ще се случи само при тези компании, които ще им се наложи да излязат от сивия сектор.
локомотив на бдж
ЖП транспорт

Пожар избухна във влака Варна-Шумен

октомври 4, 2024

Пожар избухна във влака Варна–Шумен, съобщават от МВР. Пътник във влака Варна-Шумен е забелязал дим във втори вагон. Той незаб…