Красимир Лалов, председател на НСДП: Проблемите на превозвачите на ГКПП-Кулата са причинени от българските власти

– Господин Лалов, бяхме свикнали досега браншовите организации да протестират при нередности и да бъдат в челните редици на недоволните. Сега обаче срещу забавеното преминаване на българо-гръцката граница протестират и синдикатите. Каква е причината за това недоволство?

Напълно нормално е синдикатите да защитят своите членове, понеже за преминаването на границата са необходими между 6 и 12 часа. Това крие рискове за здравето на шофьорите, носи им финансови загуби и ги прави опасни на пътя.

– Къде се коренят проблемите и как могат да бъдат разрешени?

Проблемите се коренят в нехайството на българските гранични структури – Гранична полиция и Агенция „Митници“. При това става дума не толкова за умишлени действия а за липса на организация. Давам ви за пример границата между Сърбия и Унгария. Там задръствания на камиони няма. Защо? Защото има построен терминал с 500 места, на които се обработват камионите едновременно от граничните и митнически власти на двете страни. И това става на 15 гишета.

– А колко гишета са при нас?

На Кулата са само две. Представете си, че един камион е с нередовни документи – това намалява наполовина пропускателната способност. Ами ако се случи да зациклят и двете гишета? Друг проблем – не знай кой роди умната идея българските митничари да продават винетки. И чуждите шофьори на влизане се забавят допълнително за да си купят винетка, вместо да спрат на следващата бензиностанция и да го сторят това.

– Кой може да реши този проблем?

Проблемът е в компетенциите на двама министри – на финансите и на вътрешните работи, които отговарят съответно за митници и гранична полиция. Явно трябва премиерът да ги хване за ушите и да ги събере. Основните проблеми могат да се решат за по-малко от 24 часа.

– А в дългосрочен план?

В дългосрочен план трябва да се помисли за построяването на подобен терминал и при нас. Както и на транзитни паркинги, за каквито от много време се говори но никой не прави нищо по въпроса. Защото пътната агенция прибира парите от камионите, а шофьорите трябва да паркират по ниви и банкети.

Воден транспорт

БМФ пусна на вода нов 32 хил. тонен кораб

ноември 27, 2024

На вода бе спуснат пореден нов 32 000-тонен кораб за насипни товари за Параходство Български морски флот. Той ще бъде предаден на българския к…