КТ „Подкрепа“ иска още 30 млн. лв. към годишната субсидия на БДЖ

 

От КТ "Подкрепа" искат 30 милиона лева допълнително към годишната субсидия на БДЖ. Синдикатите смятат, че средствата ще помогнат за покупка на нови влакове и ще гарантират увеличението на работната заплата с 10-12%, както е записано в Колективния трудов договор.

Профсъюзът настоява финансовото министерство да одобри незабавно плана за оздравяване на дружеството, според който в следващите 7 години железницата ще получи 210 милиона лева. Синдикатите изразиха недоволство от Владислав Горанов, който не се яви в парламентарната комисия по транспорт миналата седмица, където трябваше да отговаря на въпроси, свързани с финансирането на БДЖ, и затова чрез медиите Марио Нинов от КТ "Подкрепа" го попита:

Защо финансовото министерство не желае да подкрепи 7-годишния план за стабилизиране на БДЖ? Това означава съвсем скоро просто да няма такава компания БДЖ.

Нинов изрази и друго опасение на синдиката, свързано със заплатите на служителите. В Колективния трудов договор е записано, че при повишаване на минималната работна заплата, както ще стане от 1-ви януари догодина, заплатите на железничарите също трябва да се повишат със съответния процент:

През 2011 г. в НКЖИ  имаше подписано такова споразумение, не се спази и след това имаше 24 дена стачка. Това нещо би трябвало г-н финансовият министър да си е направил съответните проучвания, че има такива договори и ако иска да няма социално напрежение, редно е да ги спазва.

Планът трябва да бъде одобрен сега, когато се прави бюджетът или поне към държавната субсидия на дружеството да бъдат предвидени още 30 милиона лева.

Ако в момента се пропусне да се предвиди в бюджета финансирането на този план, това означава, че нищо просто няма да излезе, каза още заместник-председателят на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Марио Нинов.

Източник: http://bnr.bg, 06.10.2015г.

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]