Липсва генерален план за организацията на движението в София

За липсата на генерален план за организация на движението в София алармира отново вчера председателят на столичните социалисти и общински съветник от БСП Калоян Паргов. На кръгла маса на тема "Обществен транспорт и транспортни комуникации" левицата представи предложенията си за подобряване на пътните схеми в София. Освен от общински съветници от БСП дискусията бе уважена от двама бивши транспортни министри – Стамен Стаменов и Кирил Ерменков, няколко бивши зам.-министри, предишни ръководители на Метрополитена, БДЖ и транспортни експерти.
 
Паргов бе категоричен, че първият проблем пред Столичната община е обезпечаването на стабилно финансиране на обществения транспорт. По думите му в момента има дупка от около 100 млн. лв. неразплатени средства. Проблемът е финансовият модел на СО, добави той. Социалистите смятат, че проблемите на финансирането може да се решат с оптимизация и по-добра организация на наземния транспорт, както и с нова тарифна политика. София има нужда от нов транспортно-комуникационен план, заяви лидерът на столичните социалисти. В средата на годината СО още не е приела своята транспортна рамка, добави той.
 
От БСП смятат, че масовият градски транспорт в София трябва да стане реална алтернатива на автомобилите. Като приоритет за София трябва да остане изграждането на трети метродиаметър. Организацията на втория метродиаметър не е оптимизирана, експериментира се постоянно, прави се на парче, квартал за квартал, съжали Паргов. Според него в момента около 30% от столичани ползват линиите на метрото в момента, а с изграждането на третия диаметър процентът трябвало да скочи до 50. Все още не е решен проблемът с чакането, който изниква пред хората, които трябва да комбинират метрото с друг транспорт.
 
Лидерът на БСП в София коментира и разликите в шосейната мрежа в центъра и в крайните квартали на столицата. София се развива на две скорости и навътре, а не навън, анализира той. Според Паргов се подценява потенциалът на трамвайния транспорт, който е бърз и екологичен. Освен за неговото развиване, социалистите настояват да се помисли и за обвързването на регионалните и вътрешноградските пътувания с БДЖ. От БСП търсят решения за достъпна среда в градския транспорт, разширяване на пешеходните зони и изграждане на велоалеи и стоянки.
 
В предлагането на транспортни решения трябва да личи грижата за пътника, обобщи Стамен Стаменов. На дискусията бяха обсъдени проблемите с връзките между отделните видове транспорт, продължаващите задръствания, паркирането и др.
Източник: Дума
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]