Логистична бизнес конференция 2017

Логистичното събитие на годината, организирано от Българска Транспортна Преса, надмина предишните си собствени рекорди, събирайки повече от 350 участници, от които 20 лектори и 50 партньори  в София Ивент Център. Генерален спонсор на форума за втора година беше Теленор България. Компаниите Ивеко, Дискордиа и DSV също подкрепиха конференцията.

“Светът се променя с невероятни темпове, не знам дали е добра или лоша новина, но знам, че промените тепърва предстоят” -каза при откриването управителят на Българска Транспортна Преса и главен редактор на списание ЛОГИСТИКА Снежина Баджева. А когато стане въпрос за промени, логистиката е една от първите области, където те се случват.

Ето защо темата на петата Логистична бизнес конференцията е: ЛОГИСТИЧНИ ХОРИЗОНТИ 2025: Какво да направим днес, за да сме успешни и след 10 години. Не можем да седим и да чакаме промените, ние трябва да сме проактивни и да сме готови за тях. По традиция министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски приветства участниците. Той запозна аудиторията с инициативите, които ще се реализират по време на българското председателство на Съвета на ЕС.

Инициативата „Един пояс – един път” беше водеща тема в презентацията на нашия китайски гост проф. Уанг Хао от ZheJiang University. Красимира Асенова, завеждащ сектор Бизнес услуги в Теленор България, представи новостите на компанията за бизнеса. В презентацията си тя включи и алтернативния олекотен вариант на решението Автопарк. За работата на търговската веригата JYSK и за изграждащия се нов логистичен център на компанията в Индустриална зона София – Божурище разказа Троелс Ларсен от JYSK Nordic. Димитър Василев, ръководител на отдел Про-дуктово и бизнес развитие в ТЕСИ, говори за връзката между производството, високите технологии и потребителите.

Изпълнителният директор на Ди Ейч Ел Експрес България Румен Иванов демонстрира как при е-търговията се случва IT интеграция между съответния онлайн магазин, който управлява поръчката, и куриерската или логистичната компания, извършваща доставките. Красен Кръстев, управител на Мекалит България, доказа с числа, че мениджмънтът в една фирма трябва да зададе тоновете на мелодията, която изпълнява логистиката. В нея има много анализи, много прогнози и месечни намествания на отклоненията и правилно зададен ритъм. Владимир Пилчев, ръководител Логистика в Лидл България, демонстрира на колегите си картина на една максимално изчистена и динамична логистика. Димитър Баев, зам.-управител на Булмаркет ДМ, представи три момента, които изправят мениджмънта на ръба да се откаже. Той говори за логистика на границата на екологията, логистика на границата между Изтока и Запада и логистика на границата на бюрокрацията.

Милена Виденова, управител на Coface за България, запозна участниците с резултатите, получени при оценка на риска. Говорейки за тенденциите в Централна и Източна Европа и България, тя отдели специално място на транспорта и подчерта, че в сектора има много забавени плащания.

Как по-ефективно да управляваме разхода на гориво? На този въпрос се спря в своята презентация Делян Капитанов от Интелиджънт Системс България. В своята презентация Христо Урумов, собственик и управител на групата STAMH, разгледа различните варианти за складови системи, които се предлагат в момента. На пътешествие в бъдещето на логистиката поведе участниците лекторът Мартин Зоненберг от DB Schenker. Един от въпросите, по които той препоръча да помислим още в началото, е дали логистиката на бъдещето ще продължи да транспортира стоки, или те ще се пренасят на разстояние чрез 3D принтиране. Павел Пенчев, прокуристна ЕконтТранс, представи дейността на мрежата Pall-Ex България. Главен партньор от българска страна е Еконт. Кой ще превозва стоките за в бъдеще – автомобилите или електромобилите. На този въпрос се опита да отговори Илия Левков, председател на Управителния съвет на Индустриален клъстер Електромобили (ИКЕМ) и изпълнителен директор на акционерното дружество. Едно успешно решение за интеграцията на телематичен софтуер и ERP система представи Александър Найденов от ДАК-22 ЕООД (Фротком). За една иновативна интеграция на телематичната система на Frotcom към облачен тип ERP разказа Живко Пасков, управител на фирмата за автомобилни превози Монолит Транспорт, Хасково.

На няколко иновации в логистиката и складовете чрез носеща технология се спря в своята презентация Даниел Домбах, директор индустриални решения и стратегии в Zebra Technologies за регионите Европа, Близкия изток и Африка. Той проследи свързаността при логистичните операции между мобилните устройства, 1оТ и облачните технологии. На възможностите, които дава добрият BI анализ, се спря в своята презентация Цанка Маркова, Country manager на ФТС България. Чрез BI Workshops може да се направи оценка на готовността на организацията за въвеждане на В1/ Analytics решение. Също така те имат и олекотени мобилни приложения за автоматизация на дейности извън ERP/CRM.

На финала обзор на търсенето на логистични площи през годината направи в своята презентация Симеон Митев, собственик на консултантска компания Шанс-96. Участниците в конференцията видяха и видео-презентации на най-новите модели автомобили на Iveco и на складовите машини на STILL.

Много фирми използваха възможността да представят в изложбената зона на събитието свои продукти и услуги пред логистичното общество чрез собствени щандове. Общо 21 фирми разчитаха на директния контакт с хората от българския логистичен свят.

 

Източник: сп. Камиони