На 29 януари след разкритията на Нова телевизия, че футболисти са назначени в БДЖ само, за да ритат мачлета на най-ниско ниво на аматьорския ни футбол, министърът на транспорта Ивайло Московски свика извънредна пресконференция, на която обяви, че отборът „Локомотив-БДЖ“ се закрива. Нарежданията на принципала обаче явно не струват нищо за ръководството на БДЖ.
Отборът не само продължава да мери сили с колоси на играта с топка като „Вихър“- Требич, „Спартак 1933“ – Подгумер и „Надежда“ – Доброславци, но и закъсалата държавна железница се задължава да налива пари в тима през следващите две години.
Това става ясно от новия Колективен трудов договор (КТД), подписан между синдикалните организации и ръководството на жп компанията.
В чл. 79 на споразумението е записано:
„С цел участие на работниците и служителите от Дружеството в държавни и международни спортни турнири и първенства, Работодателят и Синдикатите могат да ги подпомагат чрез създаване по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, на аматьорски спортни клубове по различни видове спорт, така както е създадено Сдружение „Футболен клуб Локомотив-БДЖ“. Наименование на всеки от създадените спортни клубове задължително включва думите „Локомотив-БДЖ“. В тези клубове могат да членуват и други лица“.
Текстът на практика дава възможност ФК „Локо-БДЖ“, в което централен нападател е изпълнителният директор Владимир Владимиров да се клонира, а жп компанията да плаща сметките както на футболистите, така и на всевъзможни други отборчета на аматьорско ниво.
В БДЖ може и да няма пари за столове на машинистите, в кабините им да тече, когато навън вали, а стаите за почивка на превозните бригади да са по-мизерни от условията в затвор, но пари за ритнитопковците ще се дават!
Това обаче не е единственият абсурд в новия КТД.
В договора с работниците и служителите присъстват някои доста любопитни работни позиции в БДЖ.
На стр. 11 от приложенията има длъжност лекар предпътни прегледи. Според железничари обаче такива отдавна няма. Друга любопитна длъжност е „възпитател“, а трета – „екскурзовод“.
Съвсем отделен въпрос е, че записаният щат за позицията „Организатор почистване и екипиране на вагони“ е по-висок от този на „Дефектоскопист“, а от работата на тези специалисти пряко зависят сигурността на превозите и респективно живота и здравето на пътниците.