Започва строежът на третата линия на метрото

Тази година започваме третата линия на метрото в най-тежкия участък с подземно строителство в централната градска част от "Малък градски театър зад канала" до "Красно село". "Метрополитен" е започнал процедурите за избор на изпълнител и за участъка до "Овча купел", за да не се губи време.  Това каза в интервю за в. Стандарт столичният кмет Йорданка Фандъкова.
 
По думите ѝ в София са регистрирани около 900 хил. автомобила, а градът никога не е бил проектиран за толкова коли. „Посоката, в която решихме да работим, е подобряване на системата на градския транспорт. На първо място е строителството на метрото. Около 330 хил. души дневно вече ползват метро, а есента ще станат 350 хил. За последните години пуснахме нови 21 км метро. Строим с ускорени темпове – построихме за 4 г. повече километри отколкото за 30 г. преди това“, каза кметът. 
 
Относно мащабната програма за обновяване на градския транспорт кметът каза, че са доставени 226 нови транспортни средства – 126 автобуса, 80 тролея, 20 нови трамвая и 10 метровлака. В момента приключва процедура за още 100 нови автобуса. Целта е средната възраст на автобусите да стане 7 г. На 160 кръстовища със специални датчици ще се дава предимство на градския транспорт. Електронните табла, монтирани на 600 спирки, ще се увеличат с още 420.
 
„До края на август очаквам целият бул. "Малинов", с пробива между метростанция "Акад. Александър Т. Балан" и Бизнес парка, да е готов и тогава ще имаме 4 км булевард до Южната дъга. Това ще облекчи осезателно трафика в тази посока. Заедно с пускането на метрото решението е цялостно“, коментира Фандъкова.
 
„Друг такъв пример са кръстовищата на тв кула, на Семинарията и пробива при "Токуда" – свързани в цялостно решение обекти, които улесняват в пъти трафика в района. Облекчение в движението ще има и на Руски паметник, където не просто се реконструира кръстовището. Там подменихме 100-годишна канализация и водопровод. Даваме и ново решение за преминаването – кръстовището става класическо кръгово, като преместихме трамвая от страната на бул. "Скобелев". Финансовият ефект от цялостните реконструкции е, че спира ежегодното кърпене на дупки“, коментира още градоначалникът. 
 
В следващите години започват масирани ремонти на вътрешноквартални улици и тротоари. „Тази година започваме с 30 квартални улици. Цялостното обновяване решава проблема за няколко години напред. Така ще можем постепенно да ограничаваме кърпенето на дупки. През последните години реконструирахме цялостно над 90 мостови съоръжения. Сред тях са ключови пътни съоръжения като моста на 4-и километър. Тази година беше ремонтиран мостът над алея "Яворов". От двете съоръжения падаха отломки, преди да бъдат укрепени, и това създаваше опасност за преминаващите. Сега тече ремонтът и на моста на "Захарна фабрика", който беше в тежко положение.
 
„Ефектът от ремонтите е по-комфортно пътуване, разтоварване на трафика, гарантиране на сигурността в придвижването и постигане на по-добра визия в града“, обобщи Фандъкова. 
 
Тази година завършваме 8 нови детски градини, коментира кметът по повод програмата за нови детски заведения на Столична община. С тях ще станат 80 нови сгради от началото на тази строителна програма. „Никога в София не са се строили детски градини с такова темпо. Наред със строителството, в което сме инвестирали 120 млн. лева, още толкова средства са инвестирани в модернизирането на детски градини и училища“, посочи тя. В следващите години усилията ще бъдат насочени към яслите. Те са част от социалната система, а не от образователната, но е важно, защото много млади родители имат нужда да работят, а ние искаме да ги подпомагаме, допълни столичният кмет.
 
Заводът за преработка на отпадъци на гара Яна ще започне да работи през септември, каза още Фандъкова. Тя припомни, че от година и половина работи системата за биоотпадъци на Хан Богров, където се произвежда компост за селското стопанство, за градинките и парковете. Произвежда се и електричество. „Преди около две години построихме модерно депо. Тези огромни съоръжения осигуряват най-добрия екологичен начин за преработка на отпадъците. Очакваният ефект е над 50% от отпадъците на София да се рециклират, коментира кметът.
Източник: Инвестор
 
ЖП транспорт

48 млн. евро глоба за жп картел

Европейската комисия (ЕК) глоби Австрийските федерални железници (ÖBB), Германските железопътни линии (DB) и Белгийските национални железници (SNCB) с обща сума от 48,594 млн. евро за нарушаване на антитръстовите правила на […]

ЖП транспорт

Безумен влак-стрела до Солун гони софиянци от домовете им (народът пак се стяга за бунт)

Владая, както и няколко други столични района, се готвят за бунт, ако през тези квартали премине трасето на скоростния влак от София за Солун. Проектът е грандиозен и е част […]

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]