Вагоните втора употреба, които БДЖ закупи от „Дойчебан“ имат минимум по 15 години експлоатационен ресурс, става ясно от отговор на транспортния министър Георги Гвоздейков към питане на народния представител Димитър Найденов. От позицията на МТС става ясно, че вагоните са произведени в периода 1982-2001 година.
На всички вагони, пуснати в експлоатация се извършва ултразвукова дефектоскопия на колоосите. Такава ще се извърши и на останалите вагони, като при установени повреди, те ще бъдат ремонтирани в ремонтните бази на БДЖ.
От отговора на министър Гвоздейков става ясно, че ремонтите на вагоните ще се извършват без да се използва принципа познат в жп средите като „канибализъм“ или „донорство“, когато при липса на резервни части се разглобява работещ вагон или мотриса, за да се извърши ремонта на няколко други.