Министър Коритарова: Проектът за тунел под Шипка трябва да се измени

министър Коритаров
Снимка: Министерство на регионалното развитие и благоустройството

Днес Народното събрание изслуша служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Йордан Вълчев по въпроса за проекта за тунел под Шипка. Инициативата за изслушването бе подета от Даниел Петров („Възраждане“) и група народни представители.

Очакваното изслушване на министъра на вътрешните работи Калин Стоянов по сигнали за системни нарушения от мотоциклетисти относно шума бе отложено поради неотложни ангажименти, свързани с пожара на границата с Гърция.

Проектът за тунела под Шипка – ключов за България

Министър Коритарова подчерта значимостта на големите инфраструктурни обекти за регионалното развитие и икономиката на страната. Проектът за тунел под Шипка е ключов за свързването на Северна и Южна България. Подписани са договори за проектиране и строителство, включващи изграждането на 5 тунела с обща дължина 4 км.

Проектът обаче трябва да бъде изменен заради нуждата от нови отчуждителни процедури. Финансовата част на договора няма да бъде увеличавана, но ще се разгледа възможността за изменение на подробния устройствен план (ПУП) за необходимите отчуждавания, добави министър Коритарова.

Детайли за договора и сроковете

Договорът за тунела под Шипка е на стойност 358 млн. лева със срок от 1550 календарни дни, от които 240 дни са за проектиране и 1280 дни за строителство. Очаква се, че до 2040 г. през тунела ще преминават 14 093 моторни превозни средства за 24 часа.

Коритарова посочи още, че има нужда от допълнителни отчуждителни процедури, промени в проекта, сроковете и изменения в договора.

Тунелът под Шипка е един от най-важните инфраструктурни проекти в България, който ще подобри свързаността между Северна и Южна България. Въпреки забавянията и необходимите промени, проектът остава приоритет за Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция „Пътна инфраструктура“.