Много асфалт, малко релси през новата година

Програмата за развитие на транспорта на правителството може да бъде описана много лесно: ще има много нов асфалт и съвсем малко нови релси за БДЖ. Иначе софийското метро ще продължава да се разширява. Това става ясно от управленската програмата на кабинета, с която Клуб Z разполага, макар още да не е оповестена публично.
 
За столичния метрополитен е предвидено доизграждане на линия 1 на метрото в участъците от бул. „Цариградско шосе” до Летище София и от Младост 1 до Бизнес парк. Тези отсечки са с обща дължина от 7,55 км метро линия и включват 7 метростанции.
Освен това ще започне строителството на третия метродиаметър на подземната железница в София. До 2018 г. трябва да бъде завършен участъкът  бул. „Владимир Вазов” – централна градска част – ул. „Житница”. Трасето е с дължина 7,8 км. По него ще има 8 метростанции.
 
Предвидено е и удължаване на линия 2 на метрото в участъка бул. „Джеймс Баучер” (МС II-11) – бул. „Черни Връх” – ул. „Хенри Ибсен” (МС II-12).
 
Голямото строителство обаче ще е при магистралите.
 
Приоритетно ще се строи на магистрала „Струма”. Тя ще трябва да бъде завършена без участъка през Кресненското дефиле, за който е предвидено само да приключи подготовката на конкурс за трасето.
 
За сметка на това обаче правителството обещава да завърши магистрала "Марица" и в двата участъка в строеж с обща дължина 65,6 км (лот 1 „Оризово – Димитровград” с дължина 31,4 км и лот 2 „Димитровград – Харманли” с дължина 34,2 км).
 
Властта обещава и да се работи ударно на „Хемус”, чието строителство наскоро навърши 40-годишен юбилей. Обещанието на властта е през мандата да приключи подготовката на строителство на приблизително 250 км от аутобана. Те ще бъдат разделени нав три етапа:
 
Етап 1 – от АМ „Хемус” (А-2) Ябланица до път II-35 – с дължина около 60 км
Етап 2 – от път II-35 до път E85 – с дължина около 85 км
Етап 3 – от път E85 до АМ „Хемус” (А-2) Белокопитово – с дължина около 108 км
 
Благините на властта обаче няма да свършат дотук, ако се вярва на правителствената програма, защото ред ще чака и обещаният от Росен Плевнелиев още по времето, когато бе регионален министър, тунел под прохода Шипка. В план графика е включено и изграждане на обходен път на гр. Габрово с обща дължина 23,3 км. Би трябвало в рамките на мандата да приключат и отчуждителните процедури за т. нар. Северна скоростна тангента на софийския Околовръстен път.
 
По автомагистралата „Калотина – София” е предвидено изграждане на „Западна дъга на софийския Околовръстен път” (участък 1 – с дължина 3 км и участък 2 с дължина 5,5 км).
 
В правителствената програма като приоритет и скоростен път София – Видин. По този проект е предвидено да се изгради обходен път на Монтана, обходен път на Враца и да започне подготовка на 6 участъка по направлението Видин – София с обща дължина 167 км. Те са:
 
Етап 1 – „Видин – Димово” – с дължина 35,7 км
Етап 2 – „Димово – Бела – Ружинци” – с дължина 22,3 км
Етап 3 – „Ружинци – Монтана” – с дължина 40,3 км
Етап 4 – „Монтана – Враца” – с дължина 28,7 км
Етап 5 – „Враца – Мездра” – с дължина 9 км
Етап 6 – „Мездра – Ботевград” – с дължина 33 км
 
Като други приоритети на властта са посочени изграждането на път Е-85 (I-5) „Кърджали – Подкова“, скоростен път „Русе – Велико Търново“ и строителство на Южна дъга на софийския околовръстен път.
 
Амбициите в жп сектора са далеч по-скромни. Като приоритет е записано изграждане на жп линията „София – Септември”, но проектът със сигурност няма да бъде завършен в мандата на сегашното правителство. За това няма и амбиции. Целта е за жп участъците „София – Елин Пелин”; „Елин Пелин – Ихтиман” и „Ихтиман – Септември” да мине подготовка и отчуждителни процедури. Реално строителство ще има само в участъка „Елин Пелин – Ихтиман – Септември”
 
Ще продължи рехабилитацията на жп участъка Пловдив – Бургас, който напоследък стана известен с шокиращо струпване на жп инциденти.
 
По план би трябвало да се случи и модернизация на жп линията „Драгоман – София”, но според източници на Клуб Z от транспортното министерство това просто няма да стане. Същото важи и за жп линията Видин – София. Записана е като приоритетна, но няма пари.
Източник: Клуб Z
Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]