Московски: БДЖ увеличило дълговете си пет пъти за една година

„Дълговете на БДЖ са се увеличили с пет пъти в рамките на около година“, каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, предаде „Фокус“. Министърът коментира, че е довoлен от работата на екипите, с които е работил в предишния си мандат. „Ако сравняваме числата, постигнаха нелоши резултати и със сигурност посоката в БДЖ ще бъде концентрация в „Пътнически превози“ в посока оздравяване.
 
Надявам се да успеем да постигнем и модернизация. Намалихме загубите с темпо от близо 20 милиона лева на годишна база на около 3 милиона лева. Към момента загубата вече е 15 млн. лв. т.е. за около година се увеличи пет пъти“, обясни министърът. Стана ясно, че ако 70% от товарите излязат от сегашната компания на БДЖ, означава, че тя практически е приключена.
 
„Много се надявам да се намери инвеститор, който да инвестира и да обнови подвижния състав. Така, както е компанията в момента, тя няма да постигне изискванията на ЕК за финансова стабилност, за да може да получи финансиране. Има обаче няколко други варианта, които ще обсъдим. Включително остава и вариантът да се финансира през оперативна програма, но тогава „Пътнически превози“ трябва да бъдат преместени под някаква форма в НКЖИ, за да може като цяло да се покажат финансово стабилни показатели и да отговори на критериите“, каза още Московски.
 
Източник: Novinite.bg
 
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]