Най-добрите кадри на БДЖ отиват в Метрото

Шефът на "БДЖ-Пътнически превози" – София, инж. Генчо Мирков, награди петима железничари за висок професионализъм и отговорно изпълнение на служебните задължения.
 
Два дни след професионалния празник на служителите в жп сектора, който се чества всяка първа неделя на месец август, с грамоти и парични награди бяха отличени петимата най-доказали железничари.
 
Събитието се състоя на Централна гара – София, където кипи усилен ремонт, въпреки лятната горещина, но влаковете се движат безпроблемно.
 
"Много време ни отне и на мен, и на колегите, докато изберем тези 5 души, които ще наградим след минути", заяви Мирков малко преди да връчи отличията и допълни, че те са елитът на железниците.
 
Най-голямото поделение на пътническите превози обаче изпитва недостиг на кадри, най-вече на локомотивни машинисти. "С пускането на новия лъч на Метрополитена при нас напуснаха от порядъка на 40-50 човека за два месеца и това е най-големият проблем", коментира инж. Мирков.
 
Идват завършили образование млади специалисти, обучават се при нас, придобиват професионален опит и след това Метрополитенът ги поглъща, допълни той. Това се дължи на факта, че заплащането в Метрополитена е малко по-голямо.
 
Работи се за повишаване квалификацията на персонала. "БДЖ-Пътнически превози" има Център за професионално обучение, където непрекъснато се организират и провеждат курсове за повишаване на квалификацията – за преминаваме от степен в степен, повишаване квалификацията на локомотивни машинисти, които придобиват право за управление на различни серии локомотиви.
 
"От тази година стартирахме един проект благодарение на подкрепата на ръководството на "БДЖ-Пътнически превози" и на "Холдинг БДЖ", изтъкна шефът на пътническите превози. Сключели са договор с 11 човека, които изявили желание да се обучават във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков".
Инж. Мирков подчерта, че се задължават да им заплащат семестриалните такси до завършването. След това младежите ще се влеят в редиците като подготвени и обучени специалисти.
 
Самият Генчо Мирков е попаднал случайно в системата през 1986 г. Той стартира като ръководител-движение на гара "Батановци". Бил е и зам.-директор по експлоатацията на поделението за пътнически превози, а от ноемви 2014 г. е директор.
 
Здраве и търпение пожела инж. Мирков на онези, които тепърва започват работа. Съветът му към бъдещите кадри е да копират опита от своите колеги, да не се притесняват да питат и да не се срамуват, когато им правят забележки.
 
Източник: news.ibox.bg
Автомобилен транспорт

Автобуси и таксита ще блокират София в сряда

Автобусните превозвачи и таксиметровите шофьори обявиха ефективен протест на 25 ноември (сряда). Причината – фирмите от бранша са недоволни от ветото на президента Румен Радев, което стопира промените в Наказателния […]

Въздушен транспорт

IATA: Транспортните ограничения са предизвикателство пред разпространението на Covid ваксини

Въздухоплавателните товарни оператори могат да изпитат трудности пред ефективното разпространяване на ваксините срещу Covid-19, ако не бъдат облекчени противоепидемичните ограничения за пътуване, предупреди Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитирана […]

Въздушен транспорт

Нискотарифните компании ще са печелившите от коронакризата

Европейските летища, които са тежко засегнати от епидемията от коронавируса, ще трябва да намерят нов модел на функциониране след кризата, в който нискотарифните компании ще са печелившите. Това прогнозира днес […]