Най-големият круизен кораб в ръцете на български капитан

Екипажът на Allure е 2150 души от 80 различни националности, а максималният брой пътници е 6700

 

Морският капитан Румен Йовчев е първият българин, който е управлявал най-големия пътнически кораб в света. Варненецът е потомствен моряк и за първи път се качва на пасажерски кораб едва тригодишен. От 2007 г. Йовчев работи за Royal Caribbean, най-голямата круизна компания в света. Преди това 10 години е бил по контейнеровози, карго кораби и 3 години в друга круизна компания.

В Royal Caribbean българинът започва като първи помощник на капитана, след това е старши помощник. Първо отговаря за безопасността на кораба, после за поддръжката и днес вече е staff captain. За една седмица, пролетта, е поел управллението на най-големия кораб в света Аllure of the seas.

На 16 март титулярният капитан – норвежецът Джони Фавелен заминава в Маями на тренажор, за да може да проиграе абсолютно всички пристанища в Европа за предстоящите круизи, а управлението на морския гигант се поема от капитан Румен Йовчев.

От 2010 година Аllure of the seas е най-големият пасажерски съд в света. Той е само с 5 сантиметра по-дълъг от другия кораб от същия клас на компанията Oasis of the seas. Лидерството му приключи през април, когато на вода излезе Harmony of the seas. Новият кораби стана №1, защото е с 3 метра по-дълъг и с около 2700 тона по-тежък.

Allure е 225 282 бруто тона, дължина 362 метра, широк 66 метра, от водата височината му е 72 метра, мостикът е на 36,5 м над морската вода, а газенето – 9,3 метра. За сравнение, Титаник е бил около 45 000 тона – точно 5 пъти по-малък. Колеги на кап. Йовчев коментират, че да управляваш подобен кораб дори за ден е равносилно на това да си управлявал космическа совалка. Оказва се, че Йовчев е влизал и в совалката Експлорър.

Екипажът на Allure е 2150 души от 80 различни националности. Максималният брой пътници, които може да поеме, е 6700 души. В момента на кораба има 6 233-ма пътници от 75 националности. Общият капацитет на Allure – 8870 човека.

Интересът в Европа към кораба е огромен и на него празни кабини не остават, разказва кап. Йовчев. Четири години корабът е плавал в Карибския басейн и от тази година е в Европа. Маршрутът му през лятото бе Барселона, Палма де Майорка, Марсилия, Ла Специя, Чивитавекия (Рим), Неапол, пролива Бонифацио между Сардиния и Корсика.

Цената на удоволствиета да плаваш на Аllure of the seas зависи от кабината. В най-големите апартаменти, които са на 2 етажа, едноседмичният круиз стига до 30 000 долара. В кабина с балкон круизът струва около 2300 долара на човек за седмица.

Намираме кап. Йовчев в Чивитавекия, пристанището на Рим, където най-големият пътнически кораб в света е акостирал. Той споделя, че мечтата му е Allure да акостира във варненското пристанище, но това е невъзможно, при това не само заради размерите на нашия порт. Allure не би могъл въобще да навлезе в Черно море…

 

Основната причина е мостът на Босфора, за който Allure е твърде висок. За да премине оттам, мостът трябва да бъде съборен. Варненското пристанище пък е прекалено плитко за този гигант, а кеят на Морска гара – прекалено малък. Други 3 пасажерски кораби на Royal Caribbean е трябвало да дойдат във Варна тази година, но заради политическата обстановка в Черноморския басейн България е отпаднала от маршрута им.

Варна щеше да влезе в златната круизна история, но за съжаление това не се случи“, коментира капитан Йовчев. Почти всички компании са зачеркнали Черно море за тази година на круизната си карта.

Капитан Йовчев обече не крие разочарованието си от това, че Варна не посреща корабите с модерна Морска гара. „Необходима е визия за това, както и инвестиции, за да бъде Варна привлекателна за този вид туризъм“, казва капитанът. Бургас е много по-сериозна конкуренция на Варна, отколкото Констанца, която би могла да ни бъде само партньор“, коментира Румен Йовчев.

Източник Дарик

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]