Най-натоварите пътнически влакове ще пътуват на по-чести интервали

От 11 декември (неделя) влиза в сила новия График за движение на влаковете на "БДЖ Пътнически превози " ЕООД. В новата транспортна схема е заложено най-натоварените крайградски пътнически влакове да пътуват на по-чести интервали.

През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, като ще се запазят и транспортните схеми в повечето региони в досега действащия график за движение. Превозът на пътници ще се извършва с общо 586 влака ,от които: 24 международни бързи влака (като 10 от тях ще се движат само през летния сезон), 4 бързи влака със задължителна резервация, 73 бързи влака (два от които са сезонни), 143 пътнически влака и 352 крайградски пътнически влака .

С влизането в сила на новото разписание ще бъде възстановено директното движение в участъка Свиленград-София на международния влак от Истанбул за София. Запазва се връзката София-Крайова, която ще се осъществява със сутрешния бърз влак София-Видин и обедния бърз влак Видин-София. По направлението София-Букурещ директните вагони ще се движат само през летния сезон, като през останалото време пътниците ще се прекачват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи Букурещ-Русе-Букурещ.

През летния сезон, от м. юни до м. октомври, е планирано да бъде запазено движението на сезонния влак Солун-София-Солун, който ще заминава от Централна гара София в петък вечер и ще пристига в Солун в събота сутрин. От Солун влакът ще тръгва в неделя вечер и ще пристигане в София в понеделник сутрин.

При изготвянето на новата транспортна схема е предвидено движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни да се осъществява на по-чести интервали. В сутрешните часове влаковете по направлението Перник-София ще се движат на интервал от 20 минути, а в следобедните часове и вечер композициите по направлението София-Перник ще се движат на интервал от 40 минути. За направлението Лакатник-Своге-София в сутрешните часове влаковете ще се движат на интервал от 30 минути, а вечер в обратното направление движението ще се осъществява на всеки 60 минути.

В участъка Пловдив-Асеновград ще бъде запазено досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути. На такъв интервал от време ще се осъществява и движението на композициите в сутрешните и следобедните часове по направлението Димитровград-Първомай-Пловдив. За участъка Пловдив-Септември ще се запази досега действащата схема в сутрешните часове, а в следобедните влаковете ще се движат на интервал от 40 минути.

При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитет на подвижния състав.

С цел подобряване транспортното обслужване на населението, националният железопътен превозвач всяка година съгласува движението на бързите и пътническите влакове със съответните областни и общински администрации. Голяма част от направените промени в новия График за движение на влаковете са съобразени именно с постъпили предложения и молби оттяхна страна, друга част -с обосновани искания на редовни клиенти. А трети са свързани с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав, както и са съобразени с извършваните ремонтни дейности в различни железопътни участъци на страната.

В новото разписание на влаковете няма железопътни участъци, в които да е преустановено обслужването с железопътен транспорт .

Източник : www.crossdisplay.bg

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…