Намалява се тонажната такса за круизите

 

С промяна в Тарифата за пристанищните такси, събирани от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”, правителството понижи коефициента на редукция на тонажната такса за пътническите кораби от 0,5 на 0,4.

Изменението цели да се подобрят условията за превоз на пътници и извършване на круизни туристически пътувания в българските пристанища, съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет.

Според кабинета, новата стойност ще доведе до редуциране на дължимите такси от пътническите кораби средно с 14%, а това ще насърчи бизнеса, защото ще се запазят пътниците и ще бъдат привлечени нови.

Така има предпоставка за преодоляване на засилената конкуренция от съседните страни.

Сваляме отново, за втори пореден път, тонажната такса за пътническите кораби. Това каза специално за "Стандарт" генералният директор на ДП "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) Ангел Забуртов. Внесли сме чрез транспортното министерство в МС предложение за изменение на "Тарифата за пристанищните такси, събирани от ДППИ". С него искаме намаляване на коефициента за редуциране на тонажните такси специално за пътнически кораби от 0,5 на 0,4, обясни още той.

 

Ако например тонажната такса за круизен кораб от типа на MS Europa 2 (42 830 т), който през 2014 г. посети Варна, сега е 11 780 евро, то с новото намаление ще падне на 10 080 евро. Правим това за привличане на повече круизни кораби в тези кризисни времена. Надяваме се кабинетът да одобри промените следващия месец, за да влязат те в сила от началото на сезона, обясни Забуртов. Това е второто намаление на тонажната такса за круизните кораби, след като през август намалихме коефициента за редуциране на тонажната такса от 0.6 на 0.5.

Със сега предложеното ново намаление на коефициента на 0.4 на практика сваляме тонажната такса за круизите с 20%, обясни той. Така че всички твърдения, че таксите за круизните кораби били повишени, са чиста проба манипулация на общественото мнение, категоричен е Забуртов. Истината е, че в един дисбурсмент са включени и цените на услугите, които предлагат и останалите участници на пазара – влекачни, пилотски компании, пристанищен оператор, корабни агенти и пр. Така че, ако от един дисбурсмент от 80 000 евро за приставане на кораб от висок клас, около 30 000 евро са таксите към ДППИ, а останалите 50 000 евро се плащат на другите участници на пазара. И ако ние намаляваме таксите, а някои ги увеличават, не е виновно ДППИ, че крайната цена за круизите е висока, заяви Забуртов. И препоръча на туроператорите да правят разбивка на дисбурсмента, който плащат за всяко посещение. Още повече, че у нас няма никакви критерии, по които влекачните и пилотските компании определят тарифите си, обясни Забуртов.

Източник: http://dariknews.bg и http://m.standartnews.com, 15.04.2015г.

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]