Чудили ли сте се кои европейски градове имат най-добрите, най-лошите и най-натоварените мрежи на метрото? Ново изследване разкрива отговорите. Компанията за съхранение на багаж Bounce проучи всички услуги в столиците на континента и направи някои изненадващи открития, съобщава Euronews. Въпреки че лондонското метро е може би най-известната от всички мрежи на метрото в Европа, то дори не влиза в първите пет най-добри. Изненадващо или не, България обаче се нарежда на едно от първите места!
В своето изследване компанията взима предвид широк набор от фактори – средния резултат от прегледа на станциите в Google и разстоянието, броя на станциите, годишния брой пътувания и процента на положителните и отрицателните онлайн реакции за всяка услуга. След това данните бяха комбинирани в резултат на „подземен индекс“.
Осло е на първо място в класацията с индекс от 8,06 от 10. Системата на норвежката столица, известна сред местните като Oslo T-Bane или T-banen i Oslo, може да се похвали със 101 станции, покриващи 85 км писта. Той обслужва всичките 15 квартала на града, както и частично се простира в съседната община Baerum. Метрото в Осло се състои от пет отделни линии – и друга в момента е в процес на изграждане.
Софийското метро е на второ място с резултат от индекса 7,64 от 10. То е единственото в страната, както и едно от най-младите в проучването, което отваря врати за пътници едва през 1998 г. Системата на метрото в града обхваща 52 километра релси и е достъпна чрез 47 станции, включително една на Летище София. Тази конкретна станция има оценка от Google 4,10 от 5 и е любима на пътниците, които казват, че има много табели на английски език, включително инструкции за плащане, което според тях я прави проста и достъпна за чуждестранни посетители. Очаква се нови 10 станции на метрото в София, които се правят в момента, да са готови през 2027 година. Три нови метростанции се изграждат в участъка през „Подуяне“, шест – между ж.к. „Слатина“ и Цариградско шосе, една – на бул. „Панчо Владигеров“ в отсечката „Сливница-Обеля“.
На трето място е гръцката столица, с оценка 7,29 от 10. Атинското метро осигурява директна връзка с летището, което позволява на пътниците да имат достъп до центъра на града с евтин, бърз и редовен обществен транспорт.
Топ 10 допълват Мадрид в Испания и Варшава в Полша, които получават обща оценка съответно от 6,74 и 6,60. Останалата част от челната класация се състои от лондонското метро, системите на Лисабон и Копенхаген, които имат еднакъв резултат, както и метрото в Букурещ и Прага.
Въпреки многобройните чарове на Будапеща, метрото не е едно от тях. Всъщност унгарската столица получи приза за най-лошото метро в Европа с индекс от едва 3,13 от 10
Втората най-лоша система на метрото се оказа, изненадващо, тази на Брюксел. Белгийската столица, която има 59 станции по протежение на 40 км трасе, отбеляза само 3,20 от 10 по индекса на Bounce.
След Брюксел като третата най-лоша система на метрото в Европа е Рим. Метрото на италианската столица може да има 64 км писта, разпръснати в 73 станции, но получи индексен резултат от само 3,75 от 10.
Източник: Новини.бг