Навалица от кандидати за ремонта на „Тракия“

Двете обществени поръчки за ремонт на участъци от магистрала "Тракия" предизвикаха сериозен интерес от строителния сектор. В първата от тях, която включва 35 км край София и Пазарджик, бяха подадени 11 оферти, а във втората – за рехабилитацията на 14 км край Пловдив, кандидатите са 10.
Двете тръжни процедури са с обща индикативна стойност над 50 млн. евро и в период на липса на значими обществени поръчки очаквано предизвикаха интереса на почти всички по-големи играчи в пътното строителство.
 
Сами или в партньорства
 
Сред подалите документи компании са както обичайните български играчи в големите тръжни процедури, като "Главболгарстрой" (само за участъците край София и Пазарджик), "Автомагистрали Черно море", "Трейс груп холдинг", така и чужди компании. За първи път за инфраструктурен обект в България се бори турската група Duygu, която участва в обединението "Дуйгу – Металик – К Груп" заедно с българските "Калистратов груп" и "Металик – Иван Михайлов". В този състав консорциумът е подал документи и в двете тръжни процедури. Португалската Lena Engenharia e Constuções, която се появи на българския пазар покрай нереализираната концесия за магистрала "Тракия", също се бори и за двете поръчки. Самостоятелно участва и гръцката Akto, но само в процедурата за рехабилитация на участъка до Пловдив.
 
Интересно развитие има около австрийската Strabag, която обикновено се бореше самостоятелно за големите пътни поръчки през последните години. Сега австрийската компания и нейното българско дружество "Щрабаг" участват в консорциум с близкото до Цветан Василев и КТБ дружество "Интегрирани пътни системи" за отсечките край София и Пазарджик. За участъка край Пловдив "Интегрирани пътни системи" участва заедно с "Инфраструктурна компания" (също от орбитата на КТБ) и "Станилов".
От "Щрабаг" не коментираха партньорството, но източници от пазара го обясниха с факта, че основната техника и бази на австрийската компания са в София, докато "Интегрирани пътни системи" има капацитет да поеме поръчката край Пазарджик, тъй като има асфалтов смесител и участие в кариери наблизо.
 
Според запознати интерес към поръчката е проявила и друга компания от орбитата на КТБ и депутата Делян Пеевски – "Водстрой 98", но не е успяла да договори партньорство, а то й трябва, защото дружеството няма пътностроителна техника. Сред кандидатите за двете поръчки е и свързваната с Първа инвестиционна банка, а отскоро и с КТБ компания "ПСТ холдинг". За рехабилитацията на 14-километровия участък край Пловдив тя играе сама, докато за отсечките край София и Пазарджик е в съдружие с бургаската "Понстройинженеринг" и с "Трансконсулт 22".
Очаквано, след като "Пътища Пловдив" бе продадено от Георги Гергов на компания, близка до благоевградската "Агромах", двете дружества участват заедно в тръжните процедури за рехабилитацията на "Тракия".
 
В слаб момент
 
Обществените поръчки за рехабилитацията на "Тракия" идват в момент, когато нови големи пътни проекти не са възлагани и основно се довършват започнати в минали години обекти. Строителството се финансира по програма "Транзитни пътища V" със заем от Европейската инвестиционна банка.
Кандидатите за рехабилитация на участъците от магистралата ще бъдат пресявани по метода "икономически най-изгодна оферта". Срокът за завършване на строителството и по двете обществени поръчки е 18 месеца.      
Участниците в двете процедури
 
За София и Пазарджик – Лот 27А
 
ДЗЗД "Дуйгу – Металик – К груп" ("Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм дъш Тиджарет ве Санайи Лимитет Ширкети" – Турция, "Дуйгу" – клон на чуждестранен търговец, "Калистратов груп", ЕТ "Металик – Иван Михайлов"
"Автомагистрали Черно море"
"ИСА 2000"
ДЗЗД "Рехабилитация Тракия 2014" ("ПСТ Холдинг", "Понстройинженеринг", "Трансконсулт – 22"
"Лена Енженярия И Конщрусойш" А.Д. – Португалия
"ГБС Инфраструктурно строителство"
Консорциум "Пам – I Пътища Пазарджик" ("Пътстрой 92", "Автомагистрали Хемус", "Пътища" АД – Пазарджик)
Консорциум "Страбаг-ИПС" ДЗЗД ("Интегрирани пътни системи", "Страбаг" АГ – Австрия, "Щрабаг" ЕАД
"Трейс Груп Холд" АД
Консорциум "АБХ Строй" ("Хидрострой", "АБ" – Хасково, "Пътстрой Бургас")
ДЗЗД "АПП лот 27 А ("Агромах", "Пътища Пловдив", "Еко – Хидро – 90"
 
За Пловдив – Лот 27
 
"Автомагистрали Черно море"
ДЗЗД "Дуйгу – Металик – К Груп" ("Дуйгу Мюхендислик Иншаат туризм дъш Тиджарет ве Санайи Лимитет Ширкети" – Турция, "Дуйгу" – клон на чуждестранен търговец, "Калистратов груп", ЕТ "Металик – Иван Михайлов"
Консорциум "АБХ Строй" ("Хидрострой", "АБ" – Хасково, "Пътстрой Бургас")
Консорциум "Пам – I Пътища Пазарджик" ("Пътстрой 92", "Автомагистрали Хемус", "Пътища" АД – Пазарджик)
ДЗЗД "Тракия – Инфра" ("Интегрирани пътни системи", "Инфраструктурна компания" и "Станилов"
ДЗЗД "ИСА–Трейс" ("ИСА 2000" и "Трейс груп холд")
"ПСТ холдинг"
"Лена Енженярия И Конщрусойш" А.Д. – Португалия
"Актор" А.С.Д.
 
Източник: www.capital.bg, 11.05.2014
Автомобилен транспорт

Автобуси и таксита ще блокират София в сряда

Автобусните превозвачи и таксиметровите шофьори обявиха ефективен протест на 25 ноември (сряда). Причината – фирмите от бранша са недоволни от ветото на президента Румен Радев, което стопира промените в Наказателния […]

Въздушен транспорт

IATA: Транспортните ограничения са предизвикателство пред разпространението на Covid ваксини

Въздухоплавателните товарни оператори могат да изпитат трудности пред ефективното разпространяване на ваксините срещу Covid-19, ако не бъдат облекчени противоепидемичните ограничения за пътуване, предупреди Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитирана […]

Въздушен транспорт

Нискотарифните компании ще са печелившите от коронакризата

Европейските летища, които са тежко засегнати от епидемията от коронавируса, ще трябва да намерят нов модел на функциониране след кризата, в който нискотарифните компании ще са печелившите. Това прогнозира днес […]