Tе са за жп възел Бургас и отсечките Пловдив-Оризово и Елин Пелин-Септември
Предстои стартирането на няколко големи обществени поръчки за строителство, свързани с реализацията на два важни проекта по новата Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ). Това каза пред "Икономика" генералният директор на ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Милчо Ламбрев.
Първата процедура ще стартира този месец – за жп отсечката от Пловдив до Оризово, която е част от рехабилитацията на участък Пловдив – Бургас – Фаза 2. Трасето е с дължина 30 км, а бюджетът за изграждането му е 40 000 000 евро.
Друга предстояща обществена поръчка е за строителството на жп възел Бургас. Към тази процедура ще бъде включено и изграждането на жп връзка от Централна гара Бургас до летището, които също са част от втората фаза на големия проект за рехабилитация на жп линия Пловдив – Бургас.
Предстои да обявим процедура за избор на изпълнител през март 2016 г., каза инж. Ламбрев Инвестиционната стойност на проекта е 42 млн. евро. С изпълнението на Фаза 2 трябва да приключим изграждането на железния път на цялата отсечка от Пловдив до Бургас и на новите оперативно съвместими системи за сигнализация и телекомуникация по трасето. Така през 2020 г. ще имаме напълно модернизирана и отговаряща на абсолютно всички европейски изисквания и стандарти жп линия по направлението.
Друг важен железопътен маршрут, който ще се финансира по ОПТТИ, е отсечката Елин Пелин – Септември. Тя е част от проекта за обновяване на жп линията София – Пловдив. Трасето Елин Пелин – Септември преминава през много тежък планински участък и затова неговата инвестиционна стойност е доста висока – 700 000 000 евро. Тръжната документацията за участъка София – Елин Пелин е почти готова, имаме малко работа по техническата спецификация, но тя ще приключи скоро и очаквам през октомври да обявим търг за строителство (с финансиране по МСЕ), казва още генералният директор на НКЖИ.
Тръжните процедури за най-тежките обекти ще се проведат през 2016 г. Те ще са за жп пътя от Елин Пелин до Септември, който ще бъде разделен на два лота – от Елин Пелин до Ихтиман и от Ихтиман до Септември. В момента тази отсечката се проектира и планираме да пуснем търга за изпълнение през март 2016 г. Трасето е тежко и има много сложни инженерни съоръжения – тунели и виадукти. Общата дължина на тунелите е 17,5 км, като най-дългият е 6,5 км. Обектът ще е предизвикателство за строителите, категоричен е инж. Ламбрев.
Догодина ще бъде обявена и процедура за техническото проектиране на жп отсечката от Радомир до Гюешево. Строителството се предвижда да стартира след 2020 г.
Източник: economic.bg