НКЖИ стартира проекти по новата ОП ТТИ

Tе са за жп възел Бургас и отсечките Пловдив-Оризово и Елин Пелин-Септември

 

Предстои стартирането на няколко големи обществени поръчки за строителство, свързани с реализацията на два важни проекта по новата Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТТИ). Това каза пред "Икономика" генералният директор на ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Милчо Ламбрев.

Първата процедура ще стартира този месец – за жп отсечката от Пловдив до Оризово, която е част от рехабилитацията на участък Пловдив – Бургас – Фаза 2. Трасето е с дължина 30 км, а бюджетът за изграждането му е 40 000 000 евро.

Друга предстояща обществена поръчка е за строителството на жп възел Бургас. Към тази процедура ще бъде включено и изграждането на жп  връзка от Централна гара Бургас до летището, които също са част от втората фаза на големия проект за рехабилитация на жп линия Пловдив – Бургас. 

Предстои да обявим процедура за избор на изпълнител през март 2016 г., каза инж. Ламбрев Инвестиционната стойност на проекта е 42 млн. евро. С изпълнението на Фаза 2 трябва да приключим изграждането на железния път на цялата отсечка от Пловдив до Бургас и на новите оперативно съвместими системи за сигнализация и телекомуникация по трасето. Така през 2020 г. ще имаме напълно модернизирана и отговаряща на абсолютно всички европейски изисквания и стандарти жп линия по направлението.

Друг важен железопътен маршрут, който ще се финансира по ОПТТИ, е отсечката Елин Пелин – Септември. Тя е част от проекта за обновяване на жп линията София – Пловдив. Трасето Елин Пелин – Септември преминава през много тежък планински участък и затова неговата инвестиционна стойност е доста висока – 700 000 000 евро. Тръжната документацията за участъка София – Елин Пелин е почти готова, имаме малко работа по техническата спецификация, но тя ще приключи скоро и очаквам през октомври да обявим търг за строителство (с финансиране по МСЕ), казва още генералният директор на НКЖИ.

Тръжните процедури за най-тежките обекти ще се проведат през 2016 г. Те ще са за жп пътя от Елин Пелин до Септември, който ще бъде разделен на два лота – от Елин Пелин до Ихтиман и от Ихтиман до Септември. В момента тази отсечката се проектира и планираме да пуснем търга за изпълнение през март 2016 г. Трасето е тежко и има много сложни инженерни съоръжения – тунели и виадукти. Общата дължина на тунелите е 17,5 км, като най-дългият е 6,5 км. Обектът ще е предизвикателство за строителите, категоричен е инж. Ламбрев.

Догодина ще бъде обявена и процедура за техническото проектиране на жп отсечката от Радомир до Гюешево. Строителството се предвижда да стартира след 2020 г.

Източник: economic.bg

Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]