Масови протести срещу „сбъркания“ БДЖ график

Протести срещу БДЖ свалиха от графика „бърз“ влак

Протести на местни жители премахнаха от разписанието единствения в последните години опит на БДЖ да направи движението на влак по-бързо, каза управителят на „БДЖ Пътнически превози“ Димитър Костадинов.С новия график, който влезе в сила на 13 декември, движението на влак от София до Русе е съкратено с цели 40 минути и той взема разстоянието за 6 часа и 11 минути, разказа Костадинов. От БДЖ решили, че това е супербърз влак и веднага увеличили цената на билета от 19,40 лв. на 25 лева. Не съобразили обаче, че в района на Русе този влак се ползва за отиване на работа и след протестите на местните жители се принудили да върнат старото положение. За сравнение – автобусите взимат разстоянието София – Русе за 4 часа и 45 минути и билетът струва 23 лв.

Заради многото ремонти по жп линиите в Южна България влаковете за Пловдив и Бургас няма как да бъдат направени по-бързи и пътуването до Бургас и през 2016 г. ще продължи да трае 7 часа. 47 от общо 100 общини, които засяга промяната в разписанието, не били доволни от новостите и БДЖ се принудило да се съобрази с тях, казаха от компанията. Всички влакове по линията за Видин например ще спират в Бов и Церово, защото местните работят или учат в София.

И през 2016 г. БДЖ няма да може купи нови мотрисни влакове, защото стратегията, която предвиждаше това, не получи одобрението на финансовото министерство. До средата на 2016 г. със собствени сили БДЖ ще смени системата за продажба на билети, така че за всички влакове те да могат да се купуват и онлайн, каза Костадинов. Това обаче бе обещано още преди 3 години.

Хора от 3 села са недоволни от новото разписание на БДЖ

Кметовете на Бов, Лакатник и Церово събират подписка за връщане на стария график на влаковете. Три села от Искърското дефиле са недоволни от новото разписание на БДЖ , което влезе в сила от неделя. Кметовете на Бов, Лакатник и Церово събират подписка за връщане на старото разписание, защото стотици хора, които работят в София, вече разполагат с два влака по-малко, за да стигнат до столицата, предаде БТВ. Сега хората от три влака се тъпчели в един. "Може би го е правил човек, който никога не се е качвал във влак с това разписание. Може би такъв човек го е правил", коментира един от засегнатите. Разгневените пътници са категорични, че упадъкът на БДЖ е една от основните причини за обезлюдяването на селата край София, тъй като много от жителите нямат никакъв транспорт до работа. Няколко дни преди новото разписание да влезе в сила, от БДЖ съобщиха, че всяка година съгласуват движението на бързите и пътническите влакове със съответните областни и общински ръководства. "Голяма част от направените промени в новия график за движение на влаковете са съобразени именно с постъпили предложения и молби от страна на областни и общински администрации, друга част – с обосновани искания на редовни клиенти, а трети – са свързани с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав, както и са съобразени с извършваните ремонтни дейности в различни железопътни участъци на страната" твърдят от железопътния превозвач. Според БДЖ в новото разписание на влаковете няма железопътни участъци, в които да е преустановено обслужването с железопътен транспорт . Оттам съобщиха още, че през 2016 г. се запазва обемът на превозите с железопътен транспорт , осъществявани през настоящата година. Въобще от съобщението на БДЖ не стана ясно, че ще има намаление на влаковете, които спират на тези гари. Намек за нещо подобно може да се открие само в информацията, че при разработването на новото разписание транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитет на подвижния състав.След като новото разписание е в сила от близо седмица, от "БДЖ – Пътнически превози" съобщиха, че днес ще дадат пресконференция за журналистите, за да разяснят графика за 2016 г.

500 души са се включили в подписка срещу промяна в графика на бързия влак „Чайка” от Бургас до София, през Карлово |

500 души от Сливен са се включили в подписка срещу намеренията на БДЖ за промяна в графика на движение на бързия влак „Чайка” от Бургас до София, през Карлово. Хората са се обявили против идеята на Железницата експресният влак да се движи само веднъж седмично в едната и в другата посока. Това каза за Радио „Фокус”-Сливен председателят на КСНБ Сливен Тодор Иванов. Събраните подписи са внесени до областния управител на Сливен, председателя на Общински съвет, транспортната комисия в общината и депутатите Мария Белова и Таско Ерменков. Участниците в подписката настояват община Сливен да защити интереса на гражданите за запазване на досегашното разписание. Областният управител на Сливен Димитър Сяров, който е в оставка, е изпратил писмо до министъра на транспорта с молба да остане старото разписание на експреса. Разговори са водени и от народните представители от Сливенски избирателен район. Синдикалистите не са удовлетворени от отговора на транспортното министерство, че поради започнал ремонт влакът ще закъснява. По думите на работници в БДЖ времето, през което влакът преминава на линията няма ж.п работници и те не пречат на движението. Такава подписка е инициирана и от граждани на Бургас, Карлово и Казанлък. Влакът се движи само в петък към морето и в събота – към столицата и заминава от Централна гара София в 16:30 ч. и пристига в Бургас по разписание в 22:42 часа. От Бургас бързият влак със задължителна резервация тръгва в 05:30 ч. и пристига в столицата в 11:30 часа.

Източник: trud.bg; Дума

Градски транспорт

Граждани проплакаха: Поражения и в жилищата край метрото в „Хаджи Димитър“

 Редактор: Ралица БратановаP Три дни след като метрото в района на „Хаджи Димитър“ спря, а релсите се надигнаха наши зрители сигнализираха – започват същите процеси и в близките до проблемната метростанция жилищни блокове.  […]

Автомобилен транспорт

ПОГЛЕД КЪМ БЪДЕЩЕТО – ИНОЕЪР И ИНОВАТИВЕН ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ

На 14.01.21г. се състоя изложение на превозни средства по повод 120-годишнината на градския транспорт в София. Наред с разказите за транспорта от миналото, публиката се запозна и с планираните иновации […]

ЖП транспорт

РЖД започна превоз на ремаркета

17 ремаркета бяха натоварени на жп платформи и потеглиха от гара Нефтекамск до гара Усинск, като разстоянието между двете станции е 1828 км. Ремракетата се транспортират на специални вагони с дълги бази, собственост на […]