Ново отлагане за магистрала „Марица“

 

Строителството на отсечката от магистрала "Марица" между село Оризово и Димитровград (лот 1) може да бъде удължено до март 2015 г. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева на семинар на Агенция "Пътна инфраструктура" и Световната банка.
За поредното отлагане на срока преди дни съобщи и министърът на транспорта Данаил Папазов, но до вчера от регионалното министерство твърдяха, че строителството ще се вмести в сегашния график – до ноември тази година.
Сега това остава срокът за приключване на втория лот (Димитровград – Харманли), чието изграждане е в по-напреднал етап. По последни данни отсечката е готова на 70%.

Краен срок
По думите на Десислава Терзиева март 2015 г. е крайният срок за завършване на "Марица", с който и следващите министри ще трябва да се съобразят. Ако той не бъде спазен, има риск за завършването и разплащането на строителството с европейски пари.
Магистрала "Марица" се финансира със средства по програма "Транспорт", като цената на отсечката между Оризово и Димитровград е 159.8 млн. лв. с ДДС. Участъкът е с дължина 31 км и се строи от италианската компания Чи Ем Чи ди Равена. Реално обаче строителството се изпълняваше от "Пътища Пловдив", която тази пролет бе купена от дружество, свързано с благоевградската компания "Агромах".
Още миналата година строителството на лот 1 на "Марица" бе спряно за 10 месеца заради открита археология по трасето. В строителните среди обаче се коментира, че истинската причина е липсата на средства.
Според председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков по археологическите обекти на магистралата тепърва ще се работи въпреки 10-месечното отлагане. Той потвърди, че за момента втората отсечка от "Марица" – Димитровград – Харманли, се строи по график и ще бъде завършена в рамките на тази година. Тя е с дължина 34 км и се изпълнява от обединение "Марица хайуей", в което влизат "ПСТ холдинг" и австрийската Porr Bau. Цената е 146.6 млн. лв. с ДДС.

Поредно отлагане  
Удължаването на сроковете за магистрала "Марица" се случва за пореден път от началото на строителството през лятото на 2011 г. По първоначален график отсечките трябваше да бъдат завършени още през 2013 г. Последователно обаче бяха отлагани за началото и средата на тази година, след това за есента, а сега – за пролетта на 2015 г.
И двете отсечки от магистралата бяха спечелени на търгове на базата на най-ниска предложена цена, а по време на изпълнението се появяваха периодично проблеми с текущото финансиране на строителството. Това на лот 2 също временно бе спряно, тъй като изпълнителят "ПСТ холдинг" бе пренасочил техника и средства към завършването на лот 4 от магистрала "Тракия"

Изт: capital.bg/

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]