Ново отлагане за магистрала „Марица“

Магистрала „Марица“: Строителството на лот 1 може да се удължи до март 2015 г.

ремонт на хемус и тракия

Срокът за завършване на участъка от магистрала „Марица“ между село Оризово и Димитровград (лот 1) вероятно ще бъде удължен до март 2015 г. Това стана ясно по време на семинар на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и Световната банка, на който министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева обяви новия краен срок.

Удължаването на срока бе потвърдено и от министъра на транспорта Данаил Папазов, въпреки че до скоро регионалното министерство твърдеше, че строителството ще приключи до ноември тази година.

Вторият лот от магистралата – между Димитровград и Харманли – се строи по график и се очаква да бъде завършен до края на годината. Този участък е дълъг 34 км и е готов на 70%.

Риск за европейското финансиране

По думите на Терзиева, март 2015 г. е окончателният срок за завършване на „Марица“. Ако строителството не приключи навреме, съществува риск проектът да загуби европейско финансиране.

Магистралата се изгражда със средства по ОП „Транспорт“. Цената на лот 1 между Оризово и Димитровград е 159.8 млн. лв. с ДДС. Строителството се изпълнява от италианската компания „Чи Ем Чи ди Равена“, но реалната работа се извършва от „Пътища Пловдив“, която по-рано тази година бе купена от благоевградската фирма „Агромах“.

Строителството на лот 1 бе спряно за 10 месеца заради археологически находки по трасето. Според експерти обаче истинската причина за забавянето е липсата на средства.

Вторият лот върви по план

Председателят на АПИ Стефан Чайков увери, че строителството на втория участък – Димитровград – Харманли – се изпълнява по план и ще приключи до края на годината. Проектът е на стойност 146.6 млн. лв. с ДДС и се изпълнява от обединение „Марица хайуей“, в което участват „ПСТ холдинг“ и австрийската Porr Bau.

Поредно отлагане

Удължаването на сроковете за магистрала „Марица“ се случва за пореден път от старта на строителството през 2011 г. Първоначално проектът трябваше да бъде завършен през 2013 г., но сроковете бяха многократно променяни – първо за началото на 2014 г., след това за есента, а сега – за пролетта на 2015 г.

И двете отсечки бяха спечелени на търгове с най-ниски предложени цени. По време на строителството обаче възникнаха финансови проблеми, което доведе до временно спиране на дейностите. Строителството на лот 2 също бе забавено, след като изпълнителят „ПСТ холдинг“ пренасочи техника и средства към завършването на участък от магистрала „Тракия“.