Няма желаещи да купят „БДЖ-Товарни превози“

"БДЖ-Товарни превози" е едно от дружествата, за които държавата ще търси купувач през тази година. Програмата за приватизация за 2015 г. скоро предстои да бъде одобрена от Министерски съвет. Но няма гаранции, че дружеството ще премине в частни ръце. "Изпратил съм преди повече от два месеца писмо до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол за откриване на приватизационна процедура за "БДЖ-Товарни превози", но не съм оптимист", каза преди дни в парламента транспортният министър Ивайло Московски. Кандидати за "БДЖ-Товарни превози" няма, което е нормално заради тежкото финансово състояние на компанията, коментира още Ивайло Московски.
 
Нетната загуба на "БДЖ-Товарни превози" за 2014 г. е 20,9 млн. лв., обясни министърът. Причина за загубата са намалелите с над 6,2 млн. лв. приходи. Това е резултат от драстичния спад на количеството превозени товари, които за 2014 г. са едва 8,658 млн. тона – 10 пъти по-малко от рекордната 1986 г., когато са били превозени 85 млн. тона, или дори спрямо 2008 г., когато товарооборотът е бил 17,6 млн. тона. През миналата година дълговете на "БДЖ-Товарни превози" са нараснали с 2,28 млн. лв. – до 114,007 млн. лв. Като резултат от всички тези негативни тенденции миналата година е намалял и собственият капитал на компанията – с 25,5 млн. лв. – до 53,844 млн. лв., а именно той е критерий за оценката на компанията преди приватизацията.
 
Приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е тотално закъсняла, заяви Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи. Освен това вторият опит за приватизация се провали не поради липсата на купувачи, а защото не беше ясно какви точно активи на "БДЖ-Товарни превози" се предлагат, коментира още Симеон Ананиев.
Източник: Белчо Цанев, в.Стандарт
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]