Община Варна си иска част от пристанище

 

Община Варна поиска от държавата да предостави за безвъзмездно ползване 27 дка от пристанище Варна-изток, които да бъдат превърнати в зона за отдих. Предложението за рестарт на старата идея е на кмета Иван Портних и беше гласувано единодушно от общинския съвет, въпреки че преди това имаше дебати.

Проф. Николай Джагаров от БСП припомни, че отварянето на порта е обвързано със зациклилия проект за строеж на интермодален терминал под кв. “Максуда”. “Логиката изисква първо той да се реализира, защото в пристанището работят 1000 души”, обясни Джагаров. Андрей Василев от “Нашият град” пък поиска гаранции, че бъдещата зона за релакс няма да се превърне в кебапчийница. “Там ще има спортни площадки, парк и атракциони”, увери зам.-кметът Пейчо Пейчев.

Той припомни, че и в Общия устройствен план на Варна тази част от порта, която сега се стопанисва от ДП “Пристанищна инфраструктура”, фигурира като зона за отдих. “Сега там има само купища железа. Ако искаме да развиваме туризъм, трябва да отворим Варна към морето”, смята Пейчев. Варна иска от правителството и да стопанисва 10 г. Аладжа манастир.

 

Източник: http://www.trud.bg, 12.11.2014г.

Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]