Пекин пуска скоростен влак до София

Мария ПАПАЗОВА, Китай, пратеник на „Монитор"Китай преговаря с нас за изграждането на железницатаКаним азиатската държава да навлезе на европазара през БългарияИзграждането на скоростна железница от Пекин до София ще е една от темите, които ще бъдат обсъждани по време на стартиралата вчера официална визита на премиера Бойко Борисов в Китай. Азиатската държава инвестира милиарди долари за възстановяване на древния път на коприната, като още преди три години започна изграждането на скоростна жп линия, която да свърже Пекин с Анкара и Истанбул. Голяма част от проекта вече е налице, като идеята е на българска територия да бъде използвана модернизираната с пари от Оперативна програма „Транспорт" жп линия от гара Септември до турската граница. По проект тя трябва да е факт до края на годината, а до 2022 г. трябва да стигне и до Драгоман. Китай да навлезе сериозно на европейския пазар през България. Тази покана отправи родната правителствена делегация в първия ден на посещението си. Представители на кабинета в лицето на премиера Бойко Борисов, министъра на икономиката Божидар Лукарски, на земеделието Десислава Танева и вицепремиера по еврофондовете Томислав Дончев участваха вчера в икономически форум с китайски бизнесмени под надслов Invest in Bulgaria, Expand Europe, в който се включиха над 100 компании. В речите си и четиримата наблегнаха на възможностите, които България може да даде като път на Китай към пазара на ЕС. Това може да стане чрез китайски инвестиции в производство у нас, както и сключване на публично-частни партньорства. Основен акцент в изказванията обаче беше и вносът през страната ни поради стратегическото ни разположение. Чрез експорт на дейността си у нас китайските фирми ще могат да изнасят към ЕС, без да плащат мита. Каним китайските компании с интерес към пазарите на ЕС да установят свои представителства, логистични бази и производствени мощности у нас, заяви на форума Лукарски. Той обясни, че страната ни е една от топ аутсорсинг дестинациите в ЕС, както и работим по промяна на законодателството си, така че да улесни чуждестранните инвестиции. С подобен призив се включи и Дончев, който припомни, че като член на ЕС страната ни е вход за 500 милионния пазар на съюза. „Всяка компания с присъствие у нас получава неограничен достъп до този пазар", обясни вицепремиерът на китайските инвеститори. Китайските официални представители също насърчиха влизането на китайските компании в ЕС през България. „България е път към Европа, към европейския пазар", заяви Ю Джун, от шанхайската търговска палата. Родните ни министри посочиха и други преимущества на държавата ни – най-ниските данъци в ЕС, стабилна политическа обстановка, фискална дисциплина, както и предвидимост. Основен акцент в изказванията беше и достигането на европейския пазар чрез износ през България заради стратегическото ни местоположение. 5 от европейските Транспортни коридори минават през България обясни на присъстващите Дончев. Той допълни, че страната ни е готова да даде на концесия и летища и пристанища и допълни, че не във всяка държава инвеститорите могат да звъннат на министър, вицепремиер или премиер и спокойно да му изложат проблемите си, но в България това може да стане. Министрите са тук, така че използвайте ги, заяви и самият премиер пред бизнесмените. Премиерът и водената от него делегация ще останат в Китай до четвъртък следобед, като днес предстоят срещи на ЦИЕ16 плюс 1. В четвъртък Борисов и останалите лидери от Централна и Източна Европа, присъстващи на срещата, ще разговарят с китайския президент Си Дзинпин.***Текст под снимкаНа икономическия форум в Шанхай Бойко Борисов изтъкна, че ниските данъци и квалифицираните работници са сред предимствата на България, от които могат да се възползват китайските инвеститори.***Текст под снимкаКметът на Шанхай Ян Сюн всяка сутрин закусва с българско кисело мляко. Това разказа самият той на среща с премиерът Бойко Борисов.
Източник: в Монитор
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]