За съкращения се говори заради лошо управление на железницата. Аз мисля, че основната заслуга е на сегашното ръководство, което управлява железницата от 6 години, с изключение на периода на правителството на Пламен Орешарски. Това каза за предаването "Нещо повече" по "Хоризонт" бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев:
Да се оправдаваш с кредитите, които има железницата, при ситуация, че тези кредити са от дълго време, че имаше пътища и начини, по които да се решат, включително и с рекредитиране, да говорим за намаляване на загубите, а същевременно да има спад на товарите над 40% спрямо 2015 г. мисля, че е несериозно и бягане от отговорността.
Същевременно правителството продължава да субсидира БДЖ и показателно за това е решението 300 млн. лв., които държавата ще получи от концесията на летище София да бъдат прехвърлени за оздравяване на дружеството.
За съжаление, не виждаме идеите на ръководството. Аз си мисля, че с тези средства, това, което най-много ще направят, е да покрият част от кредитите. Но това няма да реши големия проблем, развитието на жп транспорта, на държавната компания "Товарни превози" и обновяването на пътническия транспорт, което е наложително.
Липсата на инвеститорски интерес към "БДЖ – Товарни превози" вероятно се дължи на моментната конюнктура или допълнителни тежести, допълни той.
Оперативните програми дават сериозен стимул по отношение на развитието на железопътния транспорт, заяви Мутафчиев.