Пик на кризата в корабоплаването през май

Очакванията на анализаторите са през следващите 5 седмици да има най-голям брой отменени плавания по основните морски линиии. Това бе отбелязано по-рано през опрели от Родолф Сааде, ръководител на френската контейнерна линия CMA CGM. За маршрутите от Азия до източното крайбрежие на Южна Америка Sea-Intelligence отчита 59% спад в капацитета на корабите по линиите.

Само до 27 април са отменени 456 плавания заради пандемията. По направлението Азия-Европа и транстихоокеанските маршрути, само през миналата седмица капацитета на плавателните съдове е намален с 300 000 TEU.

[✕]


Sea-Intelligence предупреди в последния си доклад , че поради множеството празни плавания, линейното корабоплаване навлиза в период, в който износът на пълни и празни контейнери от Европа за Азия за определени седмици ще превиши прадлагания от линиите капацитет. Предлаганият капацитет на транстихоокенаските плавания също се свива, но не в същата степен както направлението Европа – Азия.

Източник: Logistika.bg

ЖП транспорт

София посреща Железопътен форум 2024: Международни експерти обсъждат бъдещето на жп оперативната съвместимост

ноември 6, 2024

На 8-9 ноември 2024 г. в София ще се проведе “Железопътен форум 2024” на тема “Бъдещето на железопътната оперативна съвместимост: 25 години опит …