Почват проверки за безопасността на влаковете
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията най-после реши да започне проверка безопасни ли са влаковете. Това стана след поредния жп инцидент. В четвъртък в 14,10 часа на жп прелез „Обеля“ локомотив, движещ се от гара Волуяк за Централна гара-София, удари лек автомобил и един човек загина.
В съобщението си за инцидента от Национална компания „Железопътна инфраструктура” заявиха, че масово шофьорите не спазват правилата за движение и пресичат прелезите при спуснати бариери.
Опитът да се прехвърли вината върху загиналия обаче не мина, защото спътникът му в колата оцеля и се оказа, че става дума за грешка в работата на прелезопазача, който е бил на смяна, на ръководител движение на жп гара Волуяк и на директора на поделение „Управление на движението на влаковете и гарова дейност“ – София.
Министърът на транспорта Николина Ангелкова вече разпореди на генералния директор на НКЖИ, Милчо Ламбрев да бъдат временно отстранени от длъжност пряко отговорните лица до изясняване на случая и приключване на вътрешната проверка.
Звеното за разследване на произшествия в транспорта ще разследва причините за инцидента.
Следващия вторник ще се проведе предварително планирано оперативно заседание по безопасност в сектор железопътен транспорт. На него ръководствата на БДЖ и НКЖИ и Изпълнителна агенция „Железопътна администрация” по искане на министър Ангелкова трябва да представят краткосрочни и дългосрочни мерки за повишаване на безопасността.
Напоследък тежките железопътни инциденти се превърнаха почти в ежедневие. През юни дерайлира влакът София-Варна. Тогава загина машинистът и бяха ранени 14 души. След това в жп бюлетините започнаха да се появяват десетки сигнали за несъответствие в сигнализацията, застрашаващи живота и здравето на пътниците. Любопитното е, че най-често проблемите се регистрират в чисто новия участък Михайлово – Калояновец, който бе ремонтиран с европари.
Източник: Клуб Z