Почват ремонт на два тунела по автомагистрала “Хемус”

© Надежда Чипева

Работата ще продължи 18 месеца, чакат да минат обжалвания за избраните изпълнители

От есента вероятно ще започнат ремонтите на тунелите “Топли дол” и “Правешки ханове” на магистрала “Хемус”. Това става ясно от писмен отговор на служебния регионален министър Иван Шишков на въпрос, зададен от депутата от ГЕРБ-СДС Николай Нанков.

От отговора става ясно, че на 18 юли миналата година е била обявена обществена поръчка от АПИ за избор на изпълнители на строително-монтажните работи по основния ремонт на тунелите “Топли дол” и “Правешки ханове” на автомагистрала “Хемус”. Това са последните два от общо четирите тунела в посока от столицата към Варна. Предишните – “Витиня” и “Ечемишка”, вече са ремонтирани, като това отне близо 7 години, предизвиквайки кошмарни тапи по аутобана при всяко засилване на трафика.

През септември обществената поръчка за ремонта на “Топли дол” и “Правешки ханове” е прекратена заради технически разминавания в проектите.

В средата на декември процедурата отново е била отворена, а получените оферти са били общо 6.

5 месеца по-късно – на 3 май 2023 г., са определени изпълнителите, но решението се обжалва от фирма, която е била отстранена още на етап техническо предложение, пише в отговора на Шишков.

Фирмата е “Геострой”, но освен нея още на първия етап са отхвърлени и предложенията ѝ на доста други фирми, включително “Трейс”, на ГБС и на държавната “Автомагистрали”, като последните две са подали обща оферта за ремонта на единия тунел. След като останалите оферти са отхвърлени, остават само предложенията на една фирма за ремонт на тунела “Топли дол” – “ОРС Инфраструктура” и на ГБС, и на ОРС за тунела “Правешки ханове”. За подписване на договори са поканени ОРС за първата позиция, и ГБС – за втората.

КЗК вече образувала производство по жалбата на “Геострой”, но е твърде възможно да обжалват още фирми. Тези производства са двуинстанционни – КЗК е първата инстанция, а 5-членен състав на ВАС – втора и последна. Договорите за строителство се очаква да бъдат подписани след приключване на процедурата по обжалване, посочва министърът.

От отговора му става ясно още, че срокът за ремонтните дейности е 18 месеца, считано от датата на откриване на строителната площадка.

От АПИ в понеделник казаха, че дори да има правна възможност за започване на ремонта на тунелите към края на лятото, това няма да стане, преди да е свършил активният туристически сезон. Ремонтите ще бъдат поотделно във всяка от двете тръби.

Източник: 24часа

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…