Почват яки ремонти по половината „Тракия“

 

Огромни тапи се очаква да задръстят пътищата и за Черно, и за Егейско море през летния сезон. Причината са планирани мащабни ремонти по пътищата към родните и гръцките курорти.
Най-тежко се очаква да бъде на магистрала „Тракия,, – главното трасе до Южното Черноморие. За там най-сетне е планирано да започне пълна рехабилитация на няколко участъка, които са в плачевно състояние, тъй като не са пипани от пускането на магистралата в експлоатация през 80-те години. Очаква се ремонтите да започнат в разгара на туристическия сезон и да продължат до следващата година. Кога точно ще влязат строителите обаче, не е сигурно, тъй като още тече изборът за изпълнител на отсечките. В момента в ход е процедура и по избор на фирма за строителен надзор на ремонта.
Участъци
На тотална реконструкция ще бъдат подложени три проблемни участъка. Това са парчето от петия до десетия километър край Нови хан и двете тотално разбити около 30-километрови отсечки от аутобана край Пазарджик и Пловдив. Заради огромните неравности през миналата година в последните два дори бе наложено ограничение от 100 и 120 км/ч. Ориентировъчната стойност на целия ремонт е около 100 млн. лв., а парите са от държавния бюджет и заеми от Европейската инвестиционна банка и Световната банка.
Ремонтните работи ще са със задължителен максимален срок от 18 месеца, което означава, че ще продължат дори и в летния сезон на 2015 г. Очакванията са задръстванията да са великански заради стеснените платна по време на ремонтите.
Основание за това дадоха ремонтите на двата виадукта на „Тракия" през миналото лято. Тогава въпреки обходните маршрути и временната организация на движението колоните от камиони, както и от родни и гастарбайтерски коли бяха километрични. От пътната агенция вече са планирали новата организация и гарантират, че пълно затваряне на аутобана няма да има през почивните и празничните дни.
Ясу
За поредно лято няма да е леко и на пътуващите за курортите по Егейското крайбрежие. Причината е продължаващото строителство на участъка Сандански – Кулата от магистрала „Струма", заради което не може да се използва главният път Е-79. И през тази година преминаващите през региона ще трябва да правят обход през Петрич, Дрангово, Марино поле, Чучулигово и Кулата. ^астъкът трябваше отдавна да е готов, но се забави заради нефигуриращи върху първоначалния проект инженерни мрежи, които изпълнителите откриха на терен. Изместването им ще отне време и със сигурност няма да стане до края на лятото.
Обход
Чувствителните участъци по „Тракия" могат да бъдат заобиколени по Подбалканския път през Златица, Пирдоп и Карлово (вж. картата). Възможен е и избор на маршрут по магистрала „Хемус,,, но това сериозно удължава пътя до Южното Черноморие. В никакъв случай не избирайте главния път СофияПловдив в участъка около Вакарел, тъй като трасето е в много лошо състояние. Тапите около Сандански и Кулата пък могат да бъдат заобиколени, като се използват някои от другите ГКПП по българо-гръцката граница като Илинден, Златоград или Маказа.
Десетки катаджии борят задръстванията
Ивелина ДРАГНЕВА
Десетки катаджии ще се борят със задрьстванията по пътищата към морето през летния сезон, научи „Телеграф". От ГД „Национална полиция" са изпратили заповед до всички отдели на Пътна полиция в страната, с която им разпореждат какви мерки да предприемат в горещите дни, за да не се образуват тапи от автомобили по шосетата. „Ще има униформени от началото до края на всеки участък. който води към Черноморието", категорични бяха от КАТ. Ченгетата ще следят за образуване на колони от пъплещи с ниска скорост коли и ще отбиват край пътя возилата, които ги предизвикват, ако се налага. Отделно при катастрофа полицаите ще трябва да пренасочват колите към обходни маршрути. „Няма да игнорираме шофьорите, които са седнали зад волана пияни, дрогирани или правят рискови маневри", категорични са от Пътна полиция. Униформените ще правят проверка на всеки водач и ще го глобят, ако извършва нагло нарушение или им се стори, че се държи неадекватно зад волана.
Милост за бързаците до август
Поне до август стационарните камери към морето няма да контролират скоростта на водачите. Както „Телеграф" писа, повече от половината неподвижни радари са извън строя и не работят, защото са или в ремонт, или на технически преглед в Българския институт по метрология за вярно измерване на скоростта. По пътя към южното ни Черноморие няма нито един работещ уред. Отделно полицаите почти не използват мобилните камери от патрулките, след като преди няколко месеца Върховният административен съд обяви санкционирането с електронен фиш при тях за незаконно и ченгетата могат да глобяват само с актове.
Тирове влошават положението
Тежките камиони ще допълнят напрегнатата обстановка по магистралите в почивните дни, тъй като от много години насам за пръв път те ще се движат без ограничение по тях. Това произтича от значително по-либералната през тази година заповед на шефа на пътната агенция за движението на камионите над 12 тона през туристическия сезон. На тях се забранява да се движат от 18 ч. до 21 ч. в петък и от 14 ч. до 20 ч. в неделя. Забраната обаче важи само за няколко пътни участъка – Ребърково-Ботевград, Дупница-Кулата, Русе-Велико Търново, Пловдив-Харманли, Варна-Бургас и Бургас-Царево. Това са 537 км от общо 2975 км първокласна мрежа в България или само около 18% от нея. По всички останали участъци, както и по магистралите и пътищата II и III клас, камионите ще се движат свободно. От пътната агенция защитават по-свободния режим, тъй като според експерти забраната на тировете по магистралите ги подтиквала да заобикалят по тесните пътища и през населени места, където могат да докарат много по-големи бели.

Източник:в-к Телеграф, 04.07.2014

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]