Половината от AM„Струма” през Кресна ще мине върху стария път

Половината от автомагистрала „Струма" в най-тежкия участък – през Кресненското дефиле между Крупник и Кресна, ще бъде изградена върху стария първокласен път Е-79, съобщи „Монитор". Идеята е да се спестят пари и време.

Новият вариант на трасето ще позволи при изграждането да се мине без периодични затваряния на сега използвания път. Първо ще се построи новото платно с 2 ленти и по него ще се пусне движението двупосочно. След това старото първокласно шосе през дефилето ще се реконструира основно. На места, където е възможно, ще се изгради и допълнителна трета аварийна лента и ще се разширят тунелите. От разположението на трасето, което ще бъде избрано за изпяло новото платно ще зависи дали по основно обновения стар път ще върви трафикът от или за Солун, обясняват експерти. Според тях този вариант, предвиждащ физическо разделяне на по-голямо разстояние на двете платна в най-тежкия участък през дефилето ще позволи цялата автомагистрала „Струма" да бъде готова най-късно до 2020 г. По този начинще се намалят рисковете от загуба на евросредства.

Пътните експерти смятат, че от природозащитните неправителствени организации ще подкрепят новия вариант, защото трасето засяга минимално защитени територии и местообитания. До края на годината обаче със сигурност търгът за лот 3.2 на „Струма" през Кресна няма да може да мине. Тепърва ще трябва да се подготвя технически проект за него. Предполага се, че процедурата ще може да тръгне най-рано през 2017 г., защото трябва да се прави и ОВОС на новите трасета и да се подготвят апликационните форми.

От средата на миналия месец всички подробности, засягащи лот на аутобана към Кулата се гледат детайлно от всички експерти на пътното ведомство. Привлекли сме и външни проектанти и вече сме намерили много възможности за оптимизация на трасето, уточниха неофициално от АПИ. Подобно физическо разделяне на платната на скоростните шосета или автомагистралите се прилага в района на Алпите и е подходящо за зоната по протежение на Кресненското дефиле, казват пътни експерти. Един от първите идейни проекти за най-тежката част на лот 3 на аутобана предвиждаше изграждането на дълъг 15 км тунел. Заради високата сеизмичност на района и големите разходи за изграждане и поддръжка на съоръжението държавата се отказа от този вариант. Последва предложение за изграждане на 4-лентовия път върху сегашния Е-79, но това щеше да доведе до големи затруднения в трафика по време на строителството.Новият, по-бърз и икономичен вариант, който сега се обсъжда, тепърва ще трябва да получи одобрение от ЕК. Спестените пари ще бъдат насочени за изграждането на автомагистрала между София и Калотина и дострояването на част от „Хемус".

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]

ЖП транспорт

Положението в железниците ни е трагично – не достигат кадри, заплащането е мизерно

март 17, 2023

Има критичен недостиг на кадри в железниците, а тези, които са останали получават заплащане доста под средното в страната. Тази констатация бе изведена на преден план по време на кръгла […]

Автомобилен транспорт

Започва стрителството на православен храм във ВТУ “Тодор Каблешков”

март 17, 2023

На 27 март 2023 г. от 11:30 часа ще бъде направена първа копка и полагане на основен камък на православен храм „Всички български светии“ в двора на Висшето транспортно училище […]