Препроектирането на 50 км от „Хемус“ до Плевен ще струва над 5 млн. лв.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) стартира процедурата за препроектиране на 50 км от магистрала "Хемус" от "Боаза" до разклона за Плевен, съобщиха от агенцията. Участъкът е разделен на три лота – два с дължина 18 км и един от 14 км. Очакваният бюджет възлиза на 5,1 млн. лева, става ясно от обявлението, публикувано в регистъра на агенцията за обществени поръчки. Бюджетът за проектирането се осигурява от пътната агенция.Срокът за приключване на проектирането е 770 дни, т.е. малко повече от две години. Така, ако поръчката приключи без обжалвания и изпълнители бъдат избрани до края на годината, новото преминаване на магистралата ще е ясно до 2019 г. Т.е. строителство може да се очаква около 2020 г.Предвиденият срок за участие в процедурата е 19 септември. Офертите се планира да бъдат отворени на 20 септември в сградата на АПИ.До препроектирането на трасето на магистрала "Хемус" се стигна, след като премиерът Бойко Борисов прекрати предишната поръчка за доизграждането на пътя, въпреки че имаше избрани изпълнители и нямаше обжалвания. След спирането на обществената поръчка правителството реши да препроектира трасето до Плевен, за да понижи цената му, като намали броя на съоръженията. Вече беше публикуван търгът за 10 км от „Хемус" – от Ябланица до „Боаза", за който не се налага промяна на проекта. Очаква се отсечката да струва 80 млн. лева без ДДС, а крайният срок за подаване на документи за участие е 22 август.Участъкът от магистралата от „Боаза" до Плевен/Ловеч, който е предвиден за препроектиране, е разделен на три лота. Първият е от "Боаза" до Дерманци и е дълъг 14 км. Предвижда се да има 1 тунел с дължина 830 м, 8 селскостопански надлеза, два моста, 7 виадукта и два пътни възела – Боаза и Дерманци. Индикативната стойност на проекта е 1,9 млн. лева. Вторият участък е от Дерманци до Каленик с дължина малко над 18 км. Предвижда се по него да бъдат изградени 2 тунела, 6 селскостопански надлеза, 5 виадукта и един пътен възел при с. Каленик. Очакваният бюджет за изготвянето на проекта е 1,8 млн. лева. Третият участък е от Каленик до Плевен с дължина от почти 18 км. По него се предвижда да има 6 селскостопански надлеза, 5 виадукта и един пътен възел – този при Плевен. Стойността на проекта се очаква да достигне 1,4 млн. лева.

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]