При произшествията с леки самолети десет падат на земята годишно у нас

Припроизшествията с леки самолети между 8 и 10 малки самолета падат всяка година у нас. Само 7-8 на сто от инцидентите във въздуха с леките летателни апарати обаче се дължат на отказ на техниката, останалите са заради субективен фактор – човешка грешка. Това заяви в Албена Христо Христов, директор на звеното за разследване на произшествия на въздушния, водния и железопътен транспорт към Министерството на транспорта . Той бе гост лектор на семинар на тема „Основни фактори, водещи до реализиране на авиационни събития в авиацията”, организиран от Асоциацията на собствениците на въздухоплавателни средства и пилотите в България. Статистиката на се води от 2001 г. За този период са регистрирани 108 инцидента, 30 на сто от които попадат в графа „сериозни произшествия”. „Когато казвам, че между 80 и 90 процента от инцидентите се дължат на субективен фактор, имам предвид на първо място – неподготвеността на пилота да извърши конкретния полет. На второ място идва несъобразяването с климатичните промени. Собствениците летят със самолетите си предимно през уикендите. През лятото едно разстояние от 400 км се взема за 2 часа, но за това време метеорологичната обстановка се променя три пъти. Ако пилотът не е подготвен предварително, може да попадне в инцидент във въздуха. Тоест, той трябва да обърне сериозно внимание към подготовката за полета още на летището, да извърши така наречената предполетна подготовка – проверка на масла, горива, изобщо дали всичко е наред в машината. Авиоинциденти стават и когато пилотът иска да изпълни елементи от висш пилотаж, без да е подготвен за това”, обясни Христов. През последните 1 – 2 години произшествията в леката авиация са се засилили, подчерта той. На година стават по 8 – 10 инцидента, обикновено на десет случая се пада по една жертва. Останалите произшествия свършват със счупени самолети, но с оцелели бизнесмени пилоти. В България има и нелегални леки самолети. За тях звеното, което ръководи той, научава едва когато настъпи произшествието. По миналата седмица е имало в Узунджово инцидент. Пилотът, който е и собственик на самолета, излетял, но се появил страничен вятър и машината се сринала. По време на разследването станало ясно, че самолетът изобщо не е регистриран. Чуждестранен пилот пък попаднал в комична ситуация на летище София. Той не знаел схемата на летището и вместо към пистата, тръгнал срещу кулата. После се завъртял обратно и със зигзагообразни движения все пак кацнал. Не успял обаче да намери пътеката за рулиране и се заврял в ремонтно хале, което не работело.

Източник moreto.net

локомотив на бдж
ЖП транспорт

Пожар избухна във влака Варна-Шумен

октомври 4, 2024

Пожар избухна във влака Варна–Шумен, съобщават от МВР. Пътник във влака Варна-Шумен е забелязал дим във втори вагон. Той незаб…