При произшествията с леки самолети десет падат на земята годишно у нас

Припроизшествията с леки самолети между 8 и 10 малки самолета падат всяка година у нас. Само 7-8 на сто от инцидентите във въздуха с леките летателни апарати обаче се дължат на отказ на техниката, останалите са заради субективен фактор – човешка грешка. Това заяви в Албена Христо Христов, директор на звеното за разследване на произшествия на въздушния, водния и железопътен транспорт към Министерството на транспорта . Той бе гост лектор на семинар на тема „Основни фактори, водещи до реализиране на авиационни събития в авиацията”, организиран от Асоциацията на собствениците на въздухоплавателни средства и пилотите в България. Статистиката на се води от 2001 г. За този период са регистрирани 108 инцидента, 30 на сто от които попадат в графа „сериозни произшествия”. „Когато казвам, че между 80 и 90 процента от инцидентите се дължат на субективен фактор, имам предвид на първо място – неподготвеността на пилота да извърши конкретния полет. На второ място идва несъобразяването с климатичните промени. Собствениците летят със самолетите си предимно през уикендите. През лятото едно разстояние от 400 км се взема за 2 часа, но за това време метеорологичната обстановка се променя три пъти. Ако пилотът не е подготвен предварително, може да попадне в инцидент във въздуха. Тоест, той трябва да обърне сериозно внимание към подготовката за полета още на летището, да извърши така наречената предполетна подготовка – проверка на масла, горива, изобщо дали всичко е наред в машината. Авиоинциденти стават и когато пилотът иска да изпълни елементи от висш пилотаж, без да е подготвен за това”, обясни Христов. През последните 1 – 2 години произшествията в леката авиация са се засилили, подчерта той. На година стават по 8 – 10 инцидента, обикновено на десет случая се пада по една жертва. Останалите произшествия свършват със счупени самолети, но с оцелели бизнесмени пилоти. В България има и нелегални леки самолети. За тях звеното, което ръководи той, научава едва когато настъпи произшествието. По миналата седмица е имало в Узунджово инцидент. Пилотът, който е и собственик на самолета, излетял, но се появил страничен вятър и машината се сринала. По време на разследването станало ясно, че самолетът изобщо не е регистриран. Чуждестранен пилот пък попаднал в комична ситуация на летище София. Той не знаел схемата на летището и вместо към пистата, тръгнал срещу кулата. После се завъртял обратно и със зигзагообразни движения все пак кацнал. Не успял обаче да намери пътеката за рулиране и се заврял в ремонтно хале, което не работело.

Източник moreto.net

Автомобилен транспорт

Новите електромобили Citroen за 6000 евро вече излязоха на пътя

Градският електрически автомобил Citroen Ami, представен от френската марка през февруари тази година, стана част от автопарка на услуга под наем. Самата кола е невероятно компактна. Размерите й са: дължина […]

Автомобилен транспорт

Българин надмина Tesla с електромобил, който вдига 500 км/ч и изминава 1000 км

Българин създаде нов уникално бърз спортен електрически автомобил, който вдига близо 500 километра в час и е с мощност от над 5000 конски сили. За сравнение един от най-продаваните електромобили […]

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]