Успешно бе тествана уникална система за проследяване на контейнери в терминал Варна – Запад на „Пристанище Варна“ ЕАД. Системата е разработена от международен екип по проект “SEcuring TRAnsit CONtainers” (SETRACON). Във варненското пристанище бе проследено движението на условен контейнер със скъпоструваща техника. В реално време, чрез специална онлайн платформа (в разработка), бе наблюдавано разтоварването му от борда на плавателен съд и транспортирането му през условни точки на терминала. Системата представлява сложен комплекс от датчици, разположени както на самия контейнер, така и в различни точки на контейнерния терминал, които изпращат информация в единна уеб-базирана платформа, достъпна от всяка точка на света. „Системата е разработена от Солунския технологичен институт (Гърция) в партньорството на Националния морски университет – Одеса (Украйна), Пристанище Александруполис (Гърция) и „Пристанище Варна“ ЕАД“, обясни София Ангелова, старши стифадор на контейнерния терминал във варненското пристанище. Освен уеб системата са разработени и процедури за сигурност, оценени са изискванията на потребителите и на тези, които вземат решения, относно проследяването и сигурността на управление дейността на контейнери на базата на съществуващите регулации и изисквания на ниво ЕС. Освен проследяване с помощта на Глобалната система за позициониране (GPS), системата позволя да се следят различни параметри, според изискванията на клиентите. Чуждестранният екип наблюдава влажността и температурата в контейнера, при тестовете на терминал Варна – Запад. Освен това бе установено „неправомерно“ отваряне на контейнера, за което бяха надлежно информирани органите на РД „Гранична полиция“. „Колегите от Солунския технологичен институт (Гърция) представиха статистики по повод неправомерни действия и разпломбиране на контейнери, както на море, така и в терминали. Събраните данни сочат, че най-често обект на такива посегателства стават контейнери, в които има лекарства, техника или акцизни стоки. Именно подобни системи, при желание на клиентите, могат да бъдат поставяни на единици с такива товари, чрез което се осигурява сигурността на превоза“, коментира Кирил Хаджиев, старши програмист в „Пристанище Варна“ ЕАД. По думите му тези технологии са в начален етап на развитие. Сериозно изпитание пред експертите е как да бъдат намалени физическите размери на подобни системи и максимално да бъдат намалени разходите за тяхната изработка, влияещи пряко върху цената за масовото им внедряване в морската индустрия в бъдеще. В края на миналата година в „Пристанище Варна“ ЕАД се проведе финална конференция по проекта, който приключи официално на 31 декември.
Пристанище Варна с нова система за следене на контейнерите
Свързани статии
Порт Варна очаква към 30 млн. евро приходи
февруари 11, 2017
Вероятно през юли ще започнат да пристигат първите тръби за газопровода „Южен поток", съобщи изпълнителният директор на „Прист…
Община Варна си иска част от пристанище
февруари 11, 2017
Община Варна поиска от държавата да предостави за безвъзмездно ползване 27 дка от пристанище Варна-изток, които да бъдат превърнати в зо…
Клъстер Зелен Транспорт провежда във Варна семинар „Представяне на дни КЗТ“
март 24, 2015
Клъстер Зелен Транспорт, проведе поредния семинар „Представяне на дни на КЗТ“. Беше представена дейността на КЗТ и развитието на проект: …