Пристанище Варна с нова система за следене на контейнерите

Успешно бе тествана уникална система за проследяване на контейнери в терминал Варна – Запад на „Пристанище Варна“ ЕАД. Системата е разработена от международен екип по проект “SEcuring TRAnsit CONtainers” (SETRACON). Във варненското пристанище бе проследено движението на условен контейнер със скъпоструваща техника. В реално време, чрез специална онлайн платформа (в разработка), бе наблюдавано разтоварването му от борда на плавателен съд и транспортирането му през условни точки на терминала. Системата представлява сложен комплекс от датчици, разположени както на самия контейнер, така и в различни точки на контейнерния терминал, които изпращат информация в единна уеб-базирана платформа, достъпна от всяка точка на света. „Системата е разработена от Солунския технологичен институт (Гърция) в партньорството на Националния морски университет – Одеса (Украйна), Пристанище Александруполис (Гърция) и „Пристанище Варна“ ЕАД“, обясни София Ангелова, старши стифадор на контейнерния терминал във варненското пристанище. Освен уеб системата са разработени и процедури за сигурност, оценени са изискванията на потребителите и на тези, които вземат решения, относно проследяването и сигурността на управление дейността на контейнери на базата на съществуващите регулации и изисквания на ниво ЕС. Освен проследяване с помощта на Глобалната система за позициониране (GPS), системата позволя да се следят различни параметри, според изискванията на клиентите. Чуждестранният екип наблюдава влажността и температурата в контейнера, при тестовете на терминал Варна – Запад. Освен това бе установено „неправомерно“ отваряне на контейнера, за което бяха надлежно информирани органите на РД „Гранична полиция“. „Колегите от Солунския технологичен институт (Гърция) представиха статистики по повод неправомерни действия и разпломбиране на контейнери, както на море, така и в терминали. Събраните данни сочат, че най-често обект на такива посегателства стават контейнери, в които има лекарства, техника или акцизни стоки. Именно подобни системи, при желание на клиентите, могат да бъдат поставяни на единици с такива товари, чрез което се осигурява сигурността на превоза“, коментира Кирил Хаджиев, старши програмист в „Пристанище Варна“ ЕАД. По думите му тези технологии са в начален етап на развитие. Сериозно изпитание пред експертите е как да бъдат намалени физическите размери на подобни системи и максимално да бъдат намалени разходите за тяхната изработка, влияещи пряко върху цената за масовото им внедряване в морската индустрия в бъдеще. В края на миналата година в „Пристанище Варна“ ЕАД се проведе финална конференция по проекта, който приключи официално на 31 декември.

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]