Продават БДЖ и да закриват държавата!

Държавата ударно да продаде няколко свои дружества през тази година, гласи програмата за приватизация на кабинета. Гласени за частни собственици са фондовата борса, "БДЖ Товарни превози" и Пловдивският панаир. Държавата не предвижда продажба на компаниите в държавната енергетика. Не така мислят обаче някои работодателски организации, самоопределили се за лице на бизнеса. Те предлагат продажба на ключови държавни обекти с мотива, че приходите биха довели до намаляване на бюджетния дефицит. Водещи в този проблясък на реформаторския гений са Асоциацията на индустриалния капитал в България и КРИБ – сочени за близки до кръга "Капитал".
 
Ако продавайки държавата, ще запълваме бюджетния дефицит, за какво тогава се гласува 4,5 млрд. лв. нов дълг само за последните месеци на миналата година и 8,3 млрд. лв. за тази? Нали и те със същия мотив се взимат? Този дефицит да не е 15 милиарда? Защото срещу новия дълг няма насрещни заложени реформи и мерки за развитие на икономиката, което да оправдае колосалния му размер. Освен това "бизнесът" предлага цялата държавна енергетика да бъде сложена на тезгяха – в т.ч. БЕХ, Булгартрансгаз, АЕЦ "Козлодуй", ТЕЦ "Марица-изток 2", а също основни транспортни коридори – Летище София, АМ "Хемус" и "Черно море". Нещо, което никъде по света не се прави, защото енергетиката е част от националната сигурност на всяка държава. Видяхме какво направиха частните собственици на ЕРП-тата превърнаха се в монопол, който не зачита нито закони, нито пазарни правила, нито правата на гражданите, за които се налага те непрестанно да водят битки.
 
Видяхме какво стана с търговските вериги – поставиха на колене българския производител с договори и условия, които го ощетяват и поставят в неравноправно положение, унищожавайки го. Когато и магистралите станат частни, "собствениците" ще могат да си слагат всякакви такси с аргумента "пазарна икономика". А ако дадем и атомната си централа с най-евтиния ток, и възможността за контрол в сектора, направо да закриват държавата!
 
Размисли за БДЖ Писмо на Йордан Станчев, с. Сандрово, Русенско
Силно впечатление ми направи статията „БДЖ тръгна по пътя на БТА Балкан", под рубриката „Предизвестена смърт" в брой 2 от 16 януари т.г. Стегна ме сърцето и реших да ви напиша писмо по темата. Написах два реда и спрях… Толкова тежко ми стана при мисълта докъде я докарахме.Докато се чудих как да продължа, спомените ми ме върнаха 66 години назад във времето. През 1948 г. бях бригадир по изграждане трасето на железопътната линия Самуил – Силистра. Бяхме настанени в лагер в силистренското село Руйно. Точно там на 26 април същата година направихме първата копка на обекта. Бяхме младежи, но работихме упорито и всеотдайно. Железопътната линия е открита на 29 юни 1974г. Дължината й е 113 км и обслужва и досега населението от този край. Сега и тя, както и много други в страната, е обречена.
В скоро време влакове по нея няма да минават. Да! Предизвестена смърт. БДЖ тръгна по пътя на БГА „Балкан"!Строихме за Родината, някой гад сега ще изкупи железниците на безценица и ще ги ликвидира. Българийо, докъде я докарахме?! Къде е Родината България?! Предизвестена смърт тегне и върху селското стопанство. Сега, след „демокрацията", се навъдиха земевладелци с по хиляди декари обработваема земя, изкупена на ниски цени. Ползват я обаче само за зърнени култури. Станаха милионери, а някои милиардери. Плащат по 50 лева аренда на тук-таме останалите собственици, плачат, че са в загуба, а си построиха дворци. А след себе си оставят разруха.Така е във всяка сфера – откакто дойде „западната демокрация" и започна постепенно, но неумолимо да ликвидира българската нация. Цялата ни икономика е съсипана, а народът се стопи до 6 милиона, превърнати в бежанци в собствената си родина.Не бива обаче да плачем. Плаче се на смърт. Вместо това да се вдигнем и да се борим, да бъдем единни – днес срещу спирането на влаковете и разрухата на БДЖ , утре – за спасението на България!
Източник: Дума и други източници
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]