Продават БДЖ и да закриват държавата!

Държавата ударно да продаде няколко свои дружества през тази година, гласи програмата за приватизация на кабинета. Гласени за частни собственици са фондовата борса, "БДЖ Товарни превози" и Пловдивският панаир. Държавата не предвижда продажба на компаниите в държавната енергетика. Не така мислят обаче някои работодателски организации, самоопределили се за лице на бизнеса. Те предлагат продажба на ключови държавни обекти с мотива, че приходите биха довели до намаляване на бюджетния дефицит. Водещи в този проблясък на реформаторския гений са Асоциацията на индустриалния капитал в България и КРИБ – сочени за близки до кръга "Капитал".
 
Ако продавайки държавата, ще запълваме бюджетния дефицит, за какво тогава се гласува 4,5 млрд. лв. нов дълг само за последните месеци на миналата година и 8,3 млрд. лв. за тази? Нали и те със същия мотив се взимат? Този дефицит да не е 15 милиарда? Защото срещу новия дълг няма насрещни заложени реформи и мерки за развитие на икономиката, което да оправдае колосалния му размер. Освен това "бизнесът" предлага цялата държавна енергетика да бъде сложена на тезгяха – в т.ч. БЕХ, Булгартрансгаз, АЕЦ "Козлодуй", ТЕЦ "Марица-изток 2", а също основни транспортни коридори – Летище София, АМ "Хемус" и "Черно море". Нещо, което никъде по света не се прави, защото енергетиката е част от националната сигурност на всяка държава. Видяхме какво направиха частните собственици на ЕРП-тата превърнаха се в монопол, който не зачита нито закони, нито пазарни правила, нито правата на гражданите, за които се налага те непрестанно да водят битки.
 
Видяхме какво стана с търговските вериги – поставиха на колене българския производител с договори и условия, които го ощетяват и поставят в неравноправно положение, унищожавайки го. Когато и магистралите станат частни, "собствениците" ще могат да си слагат всякакви такси с аргумента "пазарна икономика". А ако дадем и атомната си централа с най-евтиния ток, и възможността за контрол в сектора, направо да закриват държавата!
 
Размисли за БДЖ Писмо на Йордан Станчев, с. Сандрово, Русенско
Силно впечатление ми направи статията „БДЖ тръгна по пътя на БТА Балкан", под рубриката „Предизвестена смърт" в брой 2 от 16 януари т.г. Стегна ме сърцето и реших да ви напиша писмо по темата. Написах два реда и спрях… Толкова тежко ми стана при мисълта докъде я докарахме.Докато се чудих как да продължа, спомените ми ме върнаха 66 години назад във времето. През 1948 г. бях бригадир по изграждане трасето на железопътната линия Самуил – Силистра. Бяхме настанени в лагер в силистренското село Руйно. Точно там на 26 април същата година направихме първата копка на обекта. Бяхме младежи, но работихме упорито и всеотдайно. Железопътната линия е открита на 29 юни 1974г. Дължината й е 113 км и обслужва и досега населението от този край. Сега и тя, както и много други в страната, е обречена.
В скоро време влакове по нея няма да минават. Да! Предизвестена смърт. БДЖ тръгна по пътя на БГА „Балкан"!Строихме за Родината, някой гад сега ще изкупи железниците на безценица и ще ги ликвидира. Българийо, докъде я докарахме?! Къде е Родината България?! Предизвестена смърт тегне и върху селското стопанство. Сега, след „демокрацията", се навъдиха земевладелци с по хиляди декари обработваема земя, изкупена на ниски цени. Ползват я обаче само за зърнени култури. Станаха милионери, а някои милиардери. Плащат по 50 лева аренда на тук-таме останалите собственици, плачат, че са в загуба, а си построиха дворци. А след себе си оставят разруха.Така е във всяка сфера – откакто дойде „западната демокрация" и започна постепенно, но неумолимо да ликвидира българската нация. Цялата ни икономика е съсипана, а народът се стопи до 6 милиона, превърнати в бежанци в собствената си родина.Не бива обаче да плачем. Плаче се на смърт. Вместо това да се вдигнем и да се борим, да бъдем единни – днес срещу спирането на влаковете и разрухата на БДЖ , утре – за спасението на България!
Източник: Дума и други източници
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]