Промяна в закона отменя изискванията такситата да излязат „на светло“

Браншът плаши с блокади, ако поправките не минат в парламента

Отмяна на новите изисквания за такситата предвиждат законови промени, внесени от депутати преди броени дни. По-строги правила към таксиметровите шофьори бяха въведени през декември, когато парламентът прие промени в Закона за автомобилните превози . Според тях таксиметровите услуги трябва да се извършват само от превозвачи или от наети по трудов договор шофьори, като водачите си плащат данъците и осигуровките. Другата възможност е водачът сам да се регистрира като превозвач . След тримесечно отлагане тези правила трябва да влязат в сила от 1 април.Петима народни представители от ГЕРБ и депутати от БДЦ, АБВ и Патриотичния фронт обаче внесоха законопроект, с който се отменят тези изисквания и се въвежда патентен данък. С проекта ще се променят три закона – за автомобилните превози, за корпоративния данък и за местните данъци и такси .Данъкът ще се определя с наредба на всяка община и ще е от 400 до 1000 лв. на година. Той ще се плаща за всеки таксиметров автомобил. Ако парламентът одобри поправките, налогът ще може да се плаща на две вноски – до 31 декември на предходната година и до 30 юни на годината, за която е дължим на общината. Отстъпка от 5% ще има за платилите изцяло авансово. Разрешението за превоз на пътници ще бъде едногодишно. Предвиден е преходен период за издадените вече разрешения до 31 декември 2017 г. Записани са и условията за отказ за издаване на удостоверение. Едно от тях е кандидатите да не са били глобявани за шофиране с алкохол в кръвта от 0.5 до 1.2 промила.По-голямата част от бранша подкрепя новите поправки, установи "Сега". Председателят на "Съюз такси " Кирил Ризов заяви, че изискванията от 1 април са неадекватни, неприложими и неизпълними. "За да се пререгистрираме, ще са нужни не месеци, а шест години. Когато ги приеха в края на миналата година, депутатите не вникнаха в същността на поправките. На пръв поглед те звучат логично, но всъщност объркват правилата и не постигат целта си", допълни Ризов. Той заяви, че отмяната на действащата норма се подкрепя от няколко браншови организации – Националния съюз на превозвачите, Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи, "Съюз такси " и Асоциацията на таксиметровите синдикати у нас. "За" са и големите компании "Окей", "Едно евро", "Йелоу такси ", "Ц експрес".Таксиметровите шофьори са в готовност за протест, ако тези изисквания не се отменят. Те заплашват, че 30 хиляди таксита ще блокират големите градове. Все пак Кирил Ризов призна, че има и таксиметрови шофьори, които са против новия законопроект, но те били малцинство. "Очевидно е намерено лоби за връщане на старото положение. Целта на приетите в края на миналата година поправки бе да се изсветли бизнесът. Фактът, че не се плащат данъци, е публична тайна. Това е трети опит за блокиране на желанието на законодателя да извади наяве всички таксита и те да си плащат данъците. Ако този опит успее, парламентът ще се компрометира", коментира депутатът от Реформаторския блок Гроздан Караджов, който беше председател на транспортната комисия при въвеждането на сега действащите норми.***Текст под снимкаАко не се отменят действащите норми, такситата плашат с блокада на големите градове.

Източник : www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Bombardier Transportation отваря офис в София за подкрепа на български проекти

БЪЛГАРИЯ: Bombardier Transportation създаде дъщерно дружество в България и откри офис за управление на проекти в София. „Със значителната модернизация на железопътния транспорт в България, този нов офис бележи важен […]

Uncategorized

Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов „Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика […]

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]