Ре-старт на аутобана до Сърбия

Проектът за магистрала София – Калотина получи вчера нов старт. Националният експертен съвет на регионалното министерство прие подробен устройствен план за трасето.
 
Без този план не може да се направи нито проект за пътя, нито да започне отчуждаване на имоти.
 
Обществена поръчка за избор на изпълнител на 32-километровата магистрала беше обявена преди няколко месеца. В края на юли обаче Комисията за защита на конкуренцията спря търга заради обжалване на кандидати. Няколко фирми се оплакаха, че искането за 10% гаранция за изпълнение е прекомерно, защото при проект за 200 млн. лв. това означава всеки кандидат да плати по 20 млн. лв. само за да подаде оферта. Най-вероятно ще се прави нова обществена поръчка.
 
Експертният съвет прие вчера и подробен устройствен план за реконструкция на пътя към новия граничен пункт Маказа, открит преди една година. Там ще се строи допълнителна лента за тежки коли, защото сега е забранено да преминават превозни средства над 3,5 тона, което включва и автобусите.
Източник: в.Труд
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]