Ре-старт на аутобана до Сърбия

Проектът за магистрала София – Калотина получи вчера нов старт. Националният експертен съвет на регионалното министерство прие подробен устройствен план за трасето.
 
Без този план не може да се направи нито проект за пътя, нито да започне отчуждаване на имоти.
 
Обществена поръчка за избор на изпълнител на 32-километровата магистрала беше обявена преди няколко месеца. В края на юли обаче Комисията за защита на конкуренцията спря търга заради обжалване на кандидати. Няколко фирми се оплакаха, че искането за 10% гаранция за изпълнение е прекомерно, защото при проект за 200 млн. лв. това означава всеки кандидат да плати по 20 млн. лв. само за да подаде оферта. Най-вероятно ще се прави нова обществена поръчка.
 
Експертният съвет прие вчера и подробен устройствен план за реконструкция на пътя към новия граничен пункт Маказа, открит преди една година. Там ще се строи допълнителна лента за тежки коли, защото сега е забранено да преминават превозни средства над 3,5 тона, което включва и автобусите.
Източник: в.Труд
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…