Рекорден брой круизни кораби това лято в Русе

Рекорден брой круизни кораби ще спрат през това лято на русенското пристанище.
Общо 430 корабопосещения с круизни пътници се очакват в най-големия ни град на Дунав, съобщи директорът на „Речен надзор – Русе” към ИА „Морска администрация” Иван Жеков.
 
Това е с около 100 повече, в сравнение с миналата година и рекорд за времето, откакто в града изобщо спират круизни кораби. През цялата 2014-а г. на русенското пристанище са спрели 328 круизни кораба с 39 800 туристи, посочва вестник "Монитор". В българския участък на Дунав круизните туристи спират най-често в Русе, Видин или Свищов, обясни Жеков. Това зависи от програмата на туроператорските фирми, които са длъжни, преди осъществяването на круиза, да заявят посещението в „Морска администрация”. Обикновено се избира по едно българско пристанище, където пътниците да спрат и да се разходят. В Русе круизните туристи спират за няколко часа или за един ден. При по-краткия престой обикновено разглеждат центъра на града и някои от музеите. При втория случай корабите спират на русенското пристанище сутринта и тръгват вечерта. През деня туристите най-често разглеждат Ивановските скални църкви, които са под закрилата на ЮНЕСКО и средновековния град Червен.
 
Най-продължителните круизи по Дунав са 16 дни. Те са от град Пасау и до делтата на Дунав и обратно. Популярни са и седемдневните круизи от Пасау до Будапеща. Туроператорите предлагат също и 10-дневни пътувания до делтата и връщане със самолет. Общо 120 кораба извършват круизен туризъм по Дунав, но се очаква броят им да нарасне. Само шест от тях плават под български флаг. Това са „София”, „Русе”, „Русе Престиж”, „Хайнрих Хайне”, „Елегант Лейди” и „Ариана”, които са собственост на българската компания „Дунав турс”.Тя формира пет процента от европейския круизен туризъм.
 
Кризата в летния туризъм ще засегне и круизните туристи, отчитат от варненския порт. Според специалисти от Морска гара-Варна, тази година има общо 36 заявки от 10 различни круизни кораба, които се очаква да  акостират в морската ни столица. На Морска гара във Варна в началото на май акостира и бутиковия лайнер “Минерва”, плаващ под флага на Бахамските острови, който стовари на родния бряг около 270 пасажери от Великобритания, САЩ, Германия и Австрия. През 2015 г. очакванията са за около 3 пъти по-малко круизни туристи от миналата година. Като цяло корабите, които са включили Варна в маршрута си, са с по-малък тонаж, което означава също, че превозват по-малко пътници, но пък се очаква да са по-качествени и още по-платежоспособни. Приходите от круизния туризъм у нас не са за пренебрегване, като само от сувенири, храна и напитки през това лято се очакват постъпления за бюджета на Варна от 500 000 до 1 милиона лева, твърдят в бранша. Местната икономика печели още и от пристанищните такси, които белите плаващи дворци плащат за престоя си на Морска гара.
 
От пристанище Бургас очакват само четири кораба – първият ще акостира на 27 август, останалите – през септември октомври. За тази година бяха планирани 31 посещения на круизни кораби с 47 740 пасажера, което бе 10 на сто ръст спрямо 2014 година. От първоначално заявените обаче повечето вече се отказали. Като причина от порта сочат кризата в Русия и Украйна, което прави неизгоден маршрута по това трасе. Кризата в Русия и несигурността в Украйна бяха посочени и като причина през миналата година много от корабите да бъдат пренасочени насам, а приходите от тях се изчисляваха в стотици милиони. Само от таксата, която плаща всеки пътник, за да стъпи у нас – в Несебър, Бургас и Варна, са спечелени близо 1.5 милиона лева, още над 3.5 милиона – от пристанищни такси.
 
С промяната на Тарифата за пристанищните такси и намалението на дължимите налози от пътническите кораби очакванията са интересът към Бургас да се засили. Интересен акцент на бургаското пристанище ще бъде реновираната Магазия №1, която е с конструкция, идентична на Айфеловата кула. Тя ще се превърне в своеобразен морски център. Бургазлии и гостите на града ще имат възможност да се насладят на морето в тази част на града.
 
Източник: Profit.bg
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]