„Тракийски романс“ е атракцията на БДЖ за празника След най-мощният в Европа парен локомотив, с прозвище Баба Меца, произведен в далечната 931 година и култовата австрийска машина от 1948-а, която пътува по Гергьовден по маршрута Горна Оряховица – Трявна, най-после и през Пловдивската гара премина ретро парен локомотив. „Светкавица“ го наричат галено мъжете, които захранват търбуха му, за да пуфти по железните пътища. БДЖ пък кръсти цялата атракционна композиция „Тракийски романс”. Галеното название си е заслужено защото локомотивът, въпреки че е ретро, е и най-бързият парен. Развива 120 км/ч хвалят го машинистите. Десетки граждани посрещнаха днес по обяд атракционния влак на Централна гара – Пловдив, който компанията пусна по случай 24 май. Композиция пристигна на трети коловоз и веднага стана декор за селфита и видеа. Най-нетърпеливи да разгледат отблизо парната машина бяха децата. Родителите им имаха възможност да надникнат в личният вагон на Цар Борис ІІІ, който е част от композицията „Корона експрес“ и е музей на колела. БДЖ обяви, че това е дебют по направлението София – Пловдив – София и Пловдив – Хисаря – Пловдив за локомотив 05.01, управляван от популярния инженер и машинист Ангел Алексиев. Всъщност машината начело на композицията добре познава Централна гара. Навремето парният локомотив е теглил така наречения „Пловдивския влак ”, който пътувал по трасето Пловдив-Бургас. От Пловдив влакът отпътува за Хисаря.