Резервен вариант за тунела през Кресна

Подготвя се резервен вариант за реализацията на тунела през Кресна. Става дума за тунелния проект на лот 3 от магистрала „Струма“, съобщиха от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“. Идеята е да се придържа максимално близо до трасето на съществуващия път в дефилето на Кресна, така че да се избегне заемането на значителни нови площи.
 
Резервният вариант се разработва с оглед минимизиране на рисковете за магистрала „Струма” като цяло, в случай че възникне проблем с реализацията на тунела.
 
От компанията информират, че поради изключително трудния терен, икономичност и минимално засягане на околните пространства може да се търси чрез известно понижаване на проектната скорост и ширина на трасето, позволяващо движение със 100 км/ч. Това означава, че магистралата може да бъде заменена с 4-лентов скоростен път.
 
От компанията посочиха още, че евентуалното прокопаване на тунел през Кресна се очаква да продължи около 7 години.
 
Според НКСИП, ако в крайна сметка бъде приет друг вариант за преминаване на Кресненското дефиле, това би довело до допълнително проектиране с продължителност около година и половина, информира в. „Монитор“. От друга страна, може да се очаква и по-кратък срок за реализация на строителството от 3 години.
 
Въпреки идеите за алтернативно трасе работата по тунела при Кресна продължава, като се очаква идейният проект за него да е готов до края на 2014 г. Той остава основният за реализация на автомагистралата през Кресненското дефиле, защото е приет през 2008 г. с решението по ОВОС за цялата автомагистрала „Струма” като единствено допустим от екологична гледна точка.
Източник: Econ.bg
ЖП транспорт

Оферта от БДЖ: Работите при нас 5 г., не плащате такса във вуз

„Булгартрансгаз“, „Български пощи“, „Винпром АД“, ТЕЦ „Марица Изток 2“ ЕАД, Националната електрическа компания, „Джи Пи Груп“, „Аджибадем Сити клиник“, БДЖ, „Монтюпе“ и т.н. – това са само част от 146-те […]