Рязко се сви разхода на дизел в БДЖ

„БДЖ Товарни превози“ възстанови напълно следенето в реално време на движението на дизеловите локомотиви с GPS и видеонаблюдението на пунктовете за зареждане на гориво. От това само за последните два месеца разходът на гориво е паднал средно със 150 литра на 100 км и до края на годината се очаква предприятието да спести към 976 хил. лева от дизел, съобщи управителят му Любомир Илиев.
 
GPS системата на локомотивите бе внедрена още през 2011 година, но през следващите две години се развали и в края на м.г. работеха само 16 устройства. Отскоро са възстановени всички 53 и в централата на БДЖ вече знаят по всяко време на денонощието къде точно се намират локомотивите. Благодарение на това разходът на дизел е паднал от 943 литра на 100 км през декември м.г. до 790 на сто. До края на април софтуерът вече ще позволява автоматично да се пресмята какъв би трябвало да е разходът на гориво на всеки локомотив в зависимост от това колко се е движил и какъв път е изминал.
 
Системата за наблюдение в момента позволява директно да се вижда какво става в пет от общо десетте пункта за зареждане на гориво на БДЖ. До края на април и десетте ведомствени бензиностанции ще бъдат наблюдавани денонощно и това ще сведе до минимум кражбите на гориво, надяват се от ръководството на „БДЖ Товарни превози“. От своя страна самите колонки за дизел са свързани онлайн с НАП и източеното от тях гориво също се отчита.
 
През февруари двама служители на предприятието са уволнени за кражба на гориво. „40-те души, които бяха уволнени по същия повод преди две години, но съдът върна на работа, са наблюдавани много внимателно“, каза Илиев. В момента се разработва система от бонуси за машинистите, тъй като най-честите оправдания за кражбите на гориво са ниските заплати.
Източник: в.Труд
ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…