Само един от шестте обучени пилота за въздушните линейки отговаря на изискванията за спешна медицинска помощ по въздух, коментира пред Транспортал Мариян Боновски, авиоексперт с опит в областта на ХЕМС. Според него от официално представената от транспортното министерство информация излиза, че 4 от 6 пилоти в списъка на новотo държавно предприятие са на възраст над 60 години, а един няма изисквания опит от 1000 летателни часа. Според Боновски само един от пилотите на ХелиМед Еър отговаря на условията да управлява ХЕМС хеликоптер, като останалите могат да бъдат единствено помощник – пилоти.
По думите на авиоспециалистът в държавата има много подготвени пилоти на хеликоптер, като те идват преди всичко от армията и МВР. По тази причина те имат необходимите часове, но нямат гражданско свидетелство за управление. „А тъй като никъде в държавата не се провеждат такива курсове, реално ние не може да използваме опита на тези хора.“, обясни Боновски. Според него не е редно пилотите сами да плащат от джоба си за обучението си в чужбина, а после да искаме да се връщат в България. Трябва обучението на тези хора да се превърне в държавна политика, категоричен бе експертът.