Само КАТ ни спира на пътя

 

Забраниха на охранителните полицаи да проверяват шофьорите
Скандалното видео с подкупния столичен полицай доведе до безпрецедентни промени в МВР, които би трябвало да "отсекат из корен" корупцията.
Вътрешният министър Веселин Вучков забрани на над 6000 служители на Охранителната полиция да спират шофьори и да им пишат актове и фишове. От днес правомощия да проверяват водачите по улиците и шосетата ще имат само катаджиите, които са едва 1600 души
Те вече нямат право да спират и да глобяват за висока скорост, а само за алкохол, за колани, детски столчета, техническа неизправност по колите и др.
Пътните проверки ще стават по т.нар. широкообхватен метод, в който участват минимум два катаджийски екипа (общо четирима служители), за да контролират сами себе си. Униформените ще отклоняват наведнъж по няколко автомобила на места, предварително оповестени в интернет страницата на съответната полицейска дирекция, а инспекцията ще се записва с видеокамера и микрофон. Патрулките на катаджиите ще бъдат обозначени с предупредителни табели, че сте под видеонаблюдение. За да се опазят личните данни на хората, записите ще се пазят във фонд в срок от 30 дни, а достъп до него ще имат само ограничен кръг ръководни служители. После ще се унижощават.
Пътната полиция има ресурс да направи не повече от 190 екипа на денонощие за цялата страна. На първо време обаче ще бъдат сформирани 28 екипа. Този тип проверки няма да са масови, защото МВР няма достатъчно техника и хора.
Катаджиите са ясно различими. Те имат униформа със светлоотразитепна жилетка с надпис "Пътна полиция", фуражките им са бели, имат бадж със снимка и име, обясни Вучков.
Високата скорост ще се контролира само от стационарни и мобилни камери. Техният брой обаче е крайно недостатъчен – 25 стационарни и 148 преносими системи. В градовете, в които има видеонаблюдение, записите ще се използват за налагане на санкции. В София обаче камери има само в центъра, но те може да установяват нарушения като преминаване на червен светофар или отнемане на предимство на пешеходна пътека.
При засичане на нарушения със стационарни камери както досега ще се издава електронен фиш. Мобилните камери ще бъдат раздадени на охранителни полицаи, а не на катаджии. Те обаче няма да спират на пътя, а ще снимат нарушения, след което виновникът ще бъде призоваван в районното управление по местоживеене, за да си получи административното наказание.
При провеждането на полицейски операции всички униформени по изключение ще спират шофьори. Те могат да искат документи за самоличност, да правят сверка на регистрацията, да претърсват, но не и да Проверяват по Закона за движение по пътищата.
Гражданите трябва да знаят, че при спиране служителят трябва да докладва в дежурната за повода за проверката.
Министър Вучков обеща, че до седмици ще бъде внесен законопроект, който да направи възможно издаването на електронен фиш от мобилните камери, което ще реши 80% от проблема с контрола на пътя.
"Целта е да ограничим прекия контакт между шофьорите и полицаите. Дали сме си два месеца срок и тогава ще анализираме новия начин на работа", каза Вучков. Той призова хората да не смятат, че няма да има проверки, особено покрай празниците.
МВР шефът призова при случаи на нередности да се подават сигнали на тел. 029822222 или в интернет страницата на МВР.
Починът само катаджиите да спират на пътя бе въведен през 1999 г. от тогавашния вътрешен министър Богомил Бонев, но покъсно Румен Петков разреши на Охранителната полиция също да проверява шофьорите.

 

Източник: в. Преса, 26.11.2014г.

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]