Симеон Ананиев: Трябва да има общонационална схема за превози

Смятам, че БДЖ може категорично да се справи в рамките на съществуващата субсидия. Това каза за предаването "12+3" по "Хоризонт" председателят на Българската асоциация на железопътните превозвачи Симеон Ананиев:
Моделът, който се предлага сега, беше същият, който се предложи при предишното управление на същия управленски екип на БДЖ. Отново имаше 2000 съкратени и съкращаване на влакове, изобщо един подход, обоснован на подхода на разходите, а не на подхода какво е нужно на обществото, какви влакове и за какво е нужна железницата.
 
В края на управлението преди служебното правителство се проведе един конкурс за близо 2 милиона, за анализ на цялостното състояние на БДЖ. Този анализ, който сега се говори, че отново ще се прави, категорично показва, че само 4 влака са рентабилни по икономическото понятие "рентабилност". Но това не значи, че влаковете, в цялост, и железопътната система не е рентабилна, както и метрото.
 
Моделът и графикът на БДЖ са от миналия век, сподели Ангелов. Необходими са нов подвижен състав и нови графици, за да е адекватна железницата на нуждите на обществото, категоричен е той.
 
Трябва да има общонационална схема за превози. За всеки регион, за всяко населено място да бъде ясно колко са пътуващите и какъв транспорт да се осигури. Не може в едно населено място, ако има 100 пътника, да има и 4 автобуса и 2 влака. Това във всички нормални, европейски държави е регламентирано. Има ли общонационална схема, се отива към второто – съобразно задачите на железницата, да бъде направена стратегия за железницата – какви нови, съвременни, екологични, леки мотриси да бъдат закупени, за да отговарят на нуждите на обществото. И най-важното – навсякъде по света мениджърските екипи се избират с конкурс. Не може всяка една политическа власт в транспорта да оставя хора, които нямат друга работа.
 
Спрените влакове от серия 32 наистина са опасни, категоричен е Ананиев. Той припомни, че ги е спрял от експлоатация, когато е бил директор на "Железопътна администрация" преди 4 години.
Източник: БНР
ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…