Симеон Ананиев: Трябва да има общонационална схема за превози

Смятам, че БДЖ може категорично да се справи в рамките на съществуващата субсидия. Това каза за предаването "12+3" по "Хоризонт" председателят на Българската асоциация на железопътните превозвачи Симеон Ананиев:
Моделът, който се предлага сега, беше същият, който се предложи при предишното управление на същия управленски екип на БДЖ. Отново имаше 2000 съкратени и съкращаване на влакове, изобщо един подход, обоснован на подхода на разходите, а не на подхода какво е нужно на обществото, какви влакове и за какво е нужна железницата.
 
В края на управлението преди служебното правителство се проведе един конкурс за близо 2 милиона, за анализ на цялостното състояние на БДЖ. Този анализ, който сега се говори, че отново ще се прави, категорично показва, че само 4 влака са рентабилни по икономическото понятие "рентабилност". Но това не значи, че влаковете, в цялост, и железопътната система не е рентабилна, както и метрото.
 
Моделът и графикът на БДЖ са от миналия век, сподели Ангелов. Необходими са нов подвижен състав и нови графици, за да е адекватна железницата на нуждите на обществото, категоричен е той.
 
Трябва да има общонационална схема за превози. За всеки регион, за всяко населено място да бъде ясно колко са пътуващите и какъв транспорт да се осигури. Не може в едно населено място, ако има 100 пътника, да има и 4 автобуса и 2 влака. Това във всички нормални, европейски държави е регламентирано. Има ли общонационална схема, се отива към второто – съобразно задачите на железницата, да бъде направена стратегия за железницата – какви нови, съвременни, екологични, леки мотриси да бъдат закупени, за да отговарят на нуждите на обществото. И най-важното – навсякъде по света мениджърските екипи се избират с конкурс. Не може всяка една политическа власт в транспорта да оставя хора, които нямат друга работа.
 
Спрените влакове от серия 32 наистина са опасни, категоричен е Ананиев. Той припомни, че ги е спрял от експлоатация, когато е бил директор на "Железопътна администрация" преди 4 години.
Източник: БНР
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]