Спешна среща с транспортния министър са поискали от четирите железничарски синдиката заради съмнения за опит за тайна приватизация на БДЖ. В писмото се изразява несъгласие за непрозрачния начин по който се действа при въвеждане на разделянето на лотове на обществената поръчка за извършване на обществена услуга с жп транспорт.
От синдикатите са несъгласни че са оставени „на тъмно“ за намеренията на транспортното министерство и че се пристъпва към реализацията на лотовете без да има логика и без да има изготвена национална транспортна схема.
„В доклад, който не е публично оповестен се предвижда спечелилия конкурса за обществената услуга да получи пълен достъп до имуществото на БДЖ – вагони, локомотиви, ремонтни бази, цехове, халета, дори и лавките и магазинчетата на територията им“, обясни пред Транспортал Петър Бунев, председател на Съюза на железничарите в България. Според него едногодишният период, с който се удължава срока на текущия договор с БДЖ е даден единствено и с цел понеже конкурентите на държавния жп превозвач нямат в момента техническа готовност за участие в търг. „Ще настояваме ръководство на компанията да не подписва това удължаване, тъй като то не е в интерес на БДЖ“. Ако това не стане сме готови да ползваме всички разрешени от закона синдикални мерки, категоричен бе Бунев. Според него е напълно реална възможността от 1 януари България да остане без пътнически жп превози за неопределен период от време.