Совите на МВР нямат право да летят нощем

 

Совите" на МВР не могат да летят нощем, когато всъщност най-много нелегални чужденци влизат незаконно у нас. Причината е в липсата на законодателни правила, заради което от години машините и опитните летци не могат да се ползват пълноценно.
Полетите на хеликоптерите на МВР се ръководят от „Ръководство въздушно движение " (РВД ). По тяхната нормативна уредба машините може да летят по правилата на т.нар. инструментални полети. Тоест хеликоптерите на МВР са длъжни да се движат по очертано чрез навигационни точки въздушно трасе. Тяхната работа обаче е да облитат над граничната бразда, където няма такива коридори (те летят по правилата на т.нар. визуални полети). В момента, когато летят извън трасетата, ги ръководи Центърът за полетна информация към РВД . Този център обаче работи от изгрев до залез-слънце. Не и през нощта, което прави невъзможно използването на хеликоптерите по тъмно.
За да се разреши този проблем, се готви поправка на Наредба №2 от 1999 г., където са описани правилата за полетите. Ако бъдат гласувани, пилотите от МВР ще могат да летят на цялата територия на страната и нощем, без да се съобразяват с въздушните трасета и навигационните точки. Очаква се това да стане след месец.

Източник: в-к Преса, 01.09.2014

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]